Well Read 4: Skills and Strategies for reading

Well Read 4 is intended for students at the high-intermediate to low advanced level. Each of the eight chapters in the book revolves around a central theme, but every text in a chapter approaches the theme from a different angle or level of formality. This provides multiple insights into the subject matter, while at the same time developing reading skills. Thus, students will be able to approach the theme with increasing fluency.

Well Read 4: Skills and Strategies for reading

Pasternak, Mindy

Oxford University Press

2007

Abstract

Well Read is a four-level series that teaches and reinforces crucial reading skills and vocabulary strategies step-by-step through a wide range of authentic texts that are meant to engage students’ (and teachers’) interest.

Well Read 4 is intended for students at the high-intermediate to low advanced level. Each of the eight chapters in the book revolves around a central theme, but every text in a chapter approaches the theme from a different angle or level of formality. This provides multiple insights into the subject matter, while at the same time developing reading skills. Thus, students will be able to approach the theme with increasing fluency.

Well Read is designed so that all the activities, including reading, are broken up into smaller pieces, and each has specific goals so that all students, regardless of their individual level, can participate and succeed. The activities in the book support the approach that students do not have to understand every word of a text in order to understand its basic themes. Vocabulary strategies in each chapter allow students to feel more comfortable guessing the meanings of unfamiliar words or phrases based on their context.

Contents:

. Chapter 1: Reflecting on Film

. Chapter 2: The Science of Love

. Chapter 3: Unnatural Resources

. Chapter 4: Uncovering History

. Chapter 5: Strange Phenomena

. Chapter 6: Rethinking Business

. Chapter 7: The Global Diet

. Chapter 8: Ethics in Science

Citation

Pasternak, Mindy. Read 4: Skills and Strategies for reading. Oxford University Press, 2007.

Collection

Ngành NGÔN NGỮ ANH (7220201)

Related document

Well Read 4: Skills and Strategies for readingEffective Academic Writing 1: The ParagraphReal Listening and Speaking 2
Well Read 4: Skills and Strategies for readingEffective Academic Writing 1: The ParagraphReal Listening and Speaking 2

QR code

Well Read 4: Skills and Strategies for reading

Content

  • Thứ Năm, 19:55 10/03/2022

Tin tiêu điểm

Thư viện Đại học Công nghiệp Hà Nội tổ chức Tập huấn sử dụng phần mềm và khai thác tài nguyên thư viện phục vụ nghiên cứu, học tập và giảng dạy

Thứ Tư, 15:27 06/04/2022
Trung tâm Thông tin - Thư viện tổ chức tập huấn công tác xây dựng Bộ sưu tập theo ngành đào tạo

Trung tâm Thông tin - Thư viện tổ chức tập huấn công tác xây dựng Bộ sưu tập theo ngành đào tạo

Thứ Sáu, 07:46 14/01/2022

Thư viện Trường ĐH Công nghiệp Hà Nội tổ chức chương trình Hướng dẫn khai thác, sử dụng thư viện cho sinh viên khóa mới

Thứ Sáu, 14:27 19/11/2021

PGS.TS. Nguyễn Thị Lệ - Trưởng khoa khoa Công nghệ may & Thiết kế Thời trang trao tặng sách cho Thư viện Trường Đại học Công nghiệp Hà Nội

Thứ Tư, 09:15 29/09/2021

Thư viện ĐH Công nghiệp Hà Nội Chào đón tân sinh viên K16

Thứ Hai, 15:43 27/09/2021

Các bài đã đăng

The Unofficial guide to photoshop elements 4

Thứ Năm, 16:14 11/08/2022

Transforming infoglut! A pragmatic strategy for Oracle Enterprise content management

Thứ Năm, 16:00 11/08/2022

Teardowns: Learn how electronics work by taking them apart

Thứ Năm, 15:42 11/08/2022

Business ethics: Reading and cases in coporate morality

Thứ Năm, 15:39 11/08/2022

Business driven information systems

Thứ Năm, 15:32 11/08/2022

Well Read 3: Skills and Strategies for reading

Thứ Năm, 19:46 10/03/2022

Foundations in Accountancy FAB/ACCA Paper F1: Accountant in Business Interactive Text

Thứ Năm, 14:33 10/03/2022

Financial reporting (FR): Practice & Revision kit

Thứ Năm, 13:35 10/03/2022

Truyền động - Tự động khí nén

Thứ Năm, 09:26 10/03/2022

Marketing căn bản

Thứ Năm, 09:24 10/03/2022

Video giới thiệu