Well Read 3: Skills and Strategies for reading

Introduction to: Survival Psychology; The Musical Mind; The Sociology of Food; Temporary Art; Redefining Activism; Marine Behavior; Medical Technology; The Science of Addiction

Well Read 3: Skills and Strategies for reading

Pasternak, Mindy

Oxford University Press

2007

Abstract

Well Read is a four-level series that teaches and reinforces crucial reading skills and vocabulary strategies step-by-step through a wide range of authentic texts that are meant to engage students’ (and teachers’) interest.

Well Read 3 is intended for students at the intermediate level. Each of the eight chapters in the book revolves around a central theme, but every text in a chapter approaches the theme from a different angle or level of formality. This provides multiple insights into the subject matter, while at the same time developing reading skills. Thus, students will be able to approach the theme with increasing fluency.

Well Read is designed so that all the activities, including reading, are broken up into smaller pieces, and each has specific goals so that all students, regardless of their individual level, can participate and succeed. The activities in the book support the approach that students do not have to understand every word of a text in order to understand its basic themes. Vocabulary strategies in each chapter allow students to feel more comfortable guessing the meanings of unfamiliar words or phrases based on their context.

Contents:

. Chapter 1: Survival Psychology;

. Chapter 2: The Musical Mind;

. Chapter 3: The Sociology of Food;

. Chapter 4: Temporary Art;

. Chapter 5: Redefining Activism;

. Chapter 6: Marine Behavior;

. Chapter 7: Medical Technology;

. Chapter 8: The Science of Addiction

Citation

Pasternak, Mindy. Read 3: Skills and Strategies for reading. Oxford University Press, 2007.

Collection

Ngành NGÔN NGỮ ANH (7220201)

Related document

Well Read 3: Skills and Strategies for readingDeveloping Tactics for ListeningReal Listening and Speaking 2
Well Read 3: Skills and Strategies for reading
Developing Tactics for ListeningReal Listening and Speaking 2

QR code

Well Read 3: Skills and Strategies for reading

Content

  • Thứ Năm, 19:46 10/03/2022

Tin tiêu điểm

PGS.TS Nguyễn Thị Hồng Nga, Giám đốc - Trung tâm Đào tạo Sau đại học trao tặng 02 đầu sách ngoại văn cho Trung tâm Thông tin - Thư viện

Thứ Sáu, 07:37 24/05/2024
Hướng dẫn khai thác Bộ sưu tập tài nguyên giáo dục mở (OER)

Hướng dẫn khai thác Bộ sưu tập tài nguyên giáo dục mở (OER)

Thứ Bảy, 15:58 04/05/2024

Truy cập hàng triệu sách điện tử miễn phí với The Online Books Page

Thứ Hai, 08:38 22/01/2024
5 khóa học miễn phí về thiết kế đồ họa

5 khóa học miễn phí về thiết kế đồ họa

Thứ Tư, 09:33 13/12/2023

7 khóa học “Kỹ thuật cơ khí” sinh viên ngành Cơ khí cần biết

Thứ Sáu, 13:57 08/12/2023

Các bài đã đăng

翻訳教室 (朝日文庫) = Lớp dịch thuật (Asahi Bunko)

Thứ Ba, 14:27 23/07/2024

小説 天気の子 (角川文庫) =Tiểu thuyết Phong hóa cùng em (Kadokawa Bunko)

Thứ Ba, 14:19 23/07/2024

仕事で必要な「本当のコミュニケーション能力」はどう身につければいいのか? = Làm cách nào tôi có thể có được kỹ năng giao tiếp thực sự cần thiết cho công việc?

Thứ Ba, 14:10 23/07/2024

小学生のまんが言葉の使い分け辞典同音異義・異字同訓・類義語・反対語 新装版 = Từ điển dành cho học sinh tiểu học sử dụng từ manga từ đồng âm, từ khác nghĩa, từ đồng nghĩa, từ trái nghĩa

Thứ Ba, 13:57 23/07/2024

小学生のまんが言葉のきまり辞典文法・品詞・表現 新装版 = Từ Điển Từ Manga Cho Học Sinh Tiểu Học Ngữ pháp/Một phần của bài phát biểu/Biểu hiện Phiên bản mới

Thứ Ba, 13:40 23/07/2024

Foundations in Accountancy FAB/ACCA Paper F1: Accountant in Business Interactive Text

Thứ Năm, 14:33 10/03/2022

Financial reporting (FR): Practice & Revision kit

Thứ Năm, 13:35 10/03/2022

Truyền động - Tự động khí nén

Thứ Năm, 09:26 10/03/2022

Marketing căn bản

Thứ Năm, 09:24 10/03/2022

Lãnh đạo giỏi hỏi câu hỏi hay

Thứ Năm, 09:15 10/03/2022