The business of fashion designing, manufacturing, and marketing

Revised to keep up with the quickly evolving landscape of the fashion industry, the fifth edition of this authoritative text offers updated information on the design, manufacturing, marketing, and distribution of fashion products within a global context. Research-based content provides insight on the organization and operation of textiles, apparel, accessories, and home fashion companies, as well as the effect of technological, organizational, and global changes on every area of the business.

The business of fashion designing, manufacturing, and marketing

Leslie Davis Burns, Kathy K. Mullet, Nancy O. Bryant

Fairchild Books

2016

Abstract

Revised to keep up with the quickly evolving landscape of the fashion industry, the fifth edition of this authoritative text offers updated information on the design, manufacturing, marketing, and distribution of fashion products within a global context. Research-based content provides insight on the organization and operation of textiles, apparel, accessories, and home fashion companies, as well as the effect of technological, organizational, and global changes on every area of the business. Updated discussions of technologies, corporate social responsibility, and sustainable practices are incorporated throughout the text.

This Edition : Features a new Chapter 2 Global Fashion Supply/Value Chain and expanded section on global sourcing in Chapter 11 Sourcing Decisions and Production Centers. New chapter case studies give students a chance to think critically and apply the chapter concepts. Integrates corporate responsibility and sustainability throughout this edition. Highlights the roles of emerging technologies from 3D technologies in fashion design to omnichannel technologies in fashion retail.

Citation

Leslie Davis Burns, Kathy K. Mullet, Nancy O. Bryant, The business of fashion designing, manufacturing, and marketing, Fairchild Books, 2016.

Collection

May & Thiết kế thời trang

Ngành CÔNG NGHỆ DỆT, MAY (7540204)

Related document

The business of fashion designing, manufacturing, and marketingA practical guide to textile testingFashion Trends: Analysis and Forecasting

The business of fashion designing, manufacturing, and marketing

A practical guide to textile testingFashion Trends: Analysis and Forecasting

QR code

The business of fashion designing, manufacturing, and marketing


Content

  • Thứ Sáu, 10:20 07/05/2021

Tin tiêu điểm

PGS.TS Nguyễn Thị Hồng Nga, Giám đốc - Trung tâm Đào tạo Sau đại học trao tặng 02 đầu sách ngoại văn cho Trung tâm Thông tin - Thư viện

Thứ Sáu, 07:37 24/05/2024
Hướng dẫn khai thác Bộ sưu tập tài nguyên giáo dục mở (OER)

Hướng dẫn khai thác Bộ sưu tập tài nguyên giáo dục mở (OER)

Thứ Bảy, 15:58 04/05/2024

Truy cập hàng triệu sách điện tử miễn phí với The Online Books Page

Thứ Hai, 08:38 22/01/2024
5 khóa học miễn phí về thiết kế đồ họa

5 khóa học miễn phí về thiết kế đồ họa

Thứ Tư, 09:33 13/12/2023

7 khóa học “Kỹ thuật cơ khí” sinh viên ngành Cơ khí cần biết

Thứ Sáu, 13:57 08/12/2023

Các bài đã đăng

Energy Transfer in Alternative Vehicles

Thứ Sáu, 14:29 21/06/2024

Age of Auto Electric: Environment, Energy, and the Quest for the Sustainable Car

Thứ Sáu, 14:16 21/06/2024

Our Car as Power Plant

Thứ Sáu, 14:05 21/06/2024

企業変革の名著を読む = Đọc những cuốn sách hay nhất về chuyển đổi doanh nghiệp

Thứ Tư, 14:18 12/06/2024

Đánh thức năng lực vô hạn = Unlimited power

Thứ Tư, 14:08 12/06/2024

Cẩm nang dành cho kế toán trưởng chế độ kế toán doanh nghiệp hiện hành mới nhất

Thứ Sáu, 09:52 07/05/2021

Hóa học vô cơ. Quyển 2: Các nguyên tố d và f

Thứ Sáu, 09:52 07/05/2021

English phonetics and phonology: An introduction second edition

Thứ Sáu, 09:25 07/05/2021

Longman New TOEIC Listening Comprehension

Thứ Sáu, 09:23 07/05/2021

Applications of Computer Vision in Fashion and Textiles

Thứ Sáu, 09:12 07/05/2021