The business of fashion designing, manufacturing, and marketing

Revised to keep up with the quickly evolving landscape of the fashion industry, the fifth edition of this authoritative text offers updated information on the design, manufacturing, marketing, and distribution of fashion products within a global context. Research-based content provides insight on the organization and operation of textiles, apparel, accessories, and home fashion companies, as well as the effect of technological, organizational, and global changes on every area of the business.

The business of fashion designing, manufacturing, and marketing

Leslie Davis Burns, Kathy K. Mullet, Nancy O. Bryant

Fairchild Books

2016

Abstract

Revised to keep up with the quickly evolving landscape of the fashion industry, the fifth edition of this authoritative text offers updated information on the design, manufacturing, marketing, and distribution of fashion products within a global context. Research-based content provides insight on the organization and operation of textiles, apparel, accessories, and home fashion companies, as well as the effect of technological, organizational, and global changes on every area of the business. Updated discussions of technologies, corporate social responsibility, and sustainable practices are incorporated throughout the text.

This Edition : Features a new Chapter 2 Global Fashion Supply/Value Chain and expanded section on global sourcing in Chapter 11 Sourcing Decisions and Production Centers. New chapter case studies give students a chance to think critically and apply the chapter concepts. Integrates corporate responsibility and sustainability throughout this edition. Highlights the roles of emerging technologies from 3D technologies in fashion design to omnichannel technologies in fashion retail.

Citation

Leslie Davis Burns, Kathy K. Mullet, Nancy O. Bryant, The business of fashion designing, manufacturing, and marketing, Fairchild Books, 2016.

Collection

May & Thiết kế thời trang

Ngành CÔNG NGHỆ DỆT, MAY (7540204)

Related document

The business of fashion designing, manufacturing, and marketingA practical guide to textile testingFashion Trends: Analysis and Forecasting

The business of fashion designing, manufacturing, and marketing

A practical guide to textile testingFashion Trends: Analysis and Forecasting

QR code

The business of fashion designing, manufacturing, and marketing


Content

  • Thứ Sáu, 10:20 07/05/2021

Tin tiêu điểm

Truy cập hàng triệu sách điện tử miễn phí với The Online Books Page

Thứ Hai, 08:38 22/01/2024
5 khóa học miễn phí về thiết kế đồ họa

5 khóa học miễn phí về thiết kế đồ họa

Thứ Tư, 09:33 13/12/2023

7 khóa học “Kỹ thuật cơ khí” sinh viên ngành Cơ khí cần biết

Thứ Sáu, 13:57 08/12/2023
[Coursera] Khóa học “Tìm hiểu các phương pháp nghiên cứu” của ĐH Luân Đôn

[Coursera] Khóa học “Tìm hiểu các phương pháp nghiên cứu” của ĐH Luân Đôn

Thứ Hai, 08:55 06/11/2023

Khai thác danh mục tạp chí mở Directory of Open Access Journals (DOAJ)

Thứ Sáu, 15:50 18/08/2023

Các bài đã đăng

Hỏi - đáp về chế độ, chính sách lao động - tiền lương - bảo hiểm xã hội và các văn bản hướng dẫn thi hành

Thứ Ba, 10:19 09/04/2024

Hướng dẫn tự nghiên cứu lý luận Nhà nước và pháp luật

Thứ Ba, 10:00 09/04/2024

Phát triển các thị trường khu vực Châu Á - Thái Bình Dương thời kỳ 2015 - 2020 định hướng đến năm 2030

Thứ Ba, 09:48 09/04/2024

Chiến thắng Hà Nội - Điện Phủ trên không 1972 - Sức mạnh Việt Nam và tầm vóc thời đại

Thứ Ba, 09:34 09/04/2024

Hướng dẫn nghiệp vụ phổ biến, giáo dục pháp luật

Thứ Tư, 14:42 27/03/2024

Cẩm nang dành cho kế toán trưởng chế độ kế toán doanh nghiệp hiện hành mới nhất

Thứ Sáu, 09:52 07/05/2021

Hóa học vô cơ. Quyển 2: Các nguyên tố d và f

Thứ Sáu, 09:52 07/05/2021

English phonetics and phonology: An introduction second edition

Thứ Sáu, 09:25 07/05/2021

Longman New TOEIC Listening Comprehension

Thứ Sáu, 09:23 07/05/2021

Applications of Computer Vision in Fashion and Textiles

Thứ Sáu, 09:12 07/05/2021