The business of fashion designing, manufacturing, and marketing

Revised to keep up with the quickly evolving landscape of the fashion industry, the fifth edition of this authoritative text offers updated information on the design, manufacturing, marketing, and distribution of fashion products within a global context. Research-based content provides insight on the organization and operation of textiles, apparel, accessories, and home fashion companies, as well as the effect of technological, organizational, and global changes on every area of the business.

The business of fashion designing, manufacturing, and marketing

Leslie Davis Burns, Kathy K. Mullet, Nancy O. Bryant

Fairchild Books

2016

Abstract

Revised to keep up with the quickly evolving landscape of the fashion industry, the fifth edition of this authoritative text offers updated information on the design, manufacturing, marketing, and distribution of fashion products within a global context. Research-based content provides insight on the organization and operation of textiles, apparel, accessories, and home fashion companies, as well as the effect of technological, organizational, and global changes on every area of the business. Updated discussions of technologies, corporate social responsibility, and sustainable practices are incorporated throughout the text.

This Edition : Features a new Chapter 2 Global Fashion Supply/Value Chain and expanded section on global sourcing in Chapter 11 Sourcing Decisions and Production Centers. New chapter case studies give students a chance to think critically and apply the chapter concepts. Integrates corporate responsibility and sustainability throughout this edition. Highlights the roles of emerging technologies from 3D technologies in fashion design to omnichannel technologies in fashion retail.

Citation

Leslie Davis Burns, Kathy K. Mullet, Nancy O. Bryant, The business of fashion designing, manufacturing, and marketing, Fairchild Books, 2016.

Collection

May & Thiết kế thời trang

Ngành CÔNG NGHỆ DỆT, MAY (7540204)

Related document

The business of fashion designing, manufacturing, and marketingA practical guide to textile testingFashion Trends: Analysis and Forecasting

The business of fashion designing, manufacturing, and marketing

A practical guide to textile testingFashion Trends: Analysis and Forecasting

QR code

The business of fashion designing, manufacturing, and marketing


Content

  • Thứ Sáu, 10:20 07/05/2021

Tin tiêu điểm

Thư viện Đại học Công nghiệp Hà Nội tổ chức Tập huấn sử dụng phần mềm và khai thác tài nguyên thư viện phục vụ nghiên cứu, học tập và giảng dạy

Thứ Tư, 15:27 06/04/2022
Trung tâm Thông tin - Thư viện tổ chức tập huấn công tác xây dựng Bộ sưu tập theo ngành đào tạo

Trung tâm Thông tin - Thư viện tổ chức tập huấn công tác xây dựng Bộ sưu tập theo ngành đào tạo

Thứ Sáu, 07:46 14/01/2022

Thư viện Trường ĐH Công nghiệp Hà Nội tổ chức chương trình Hướng dẫn khai thác, sử dụng thư viện cho sinh viên khóa mới

Thứ Sáu, 14:27 19/11/2021

PGS.TS. Nguyễn Thị Lệ - Trưởng khoa khoa Công nghệ may & Thiết kế Thời trang trao tặng sách cho Thư viện Trường Đại học Công nghiệp Hà Nội

Thứ Tư, 09:15 29/09/2021

Thư viện ĐH Công nghiệp Hà Nội Chào đón tân sinh viên K16

Thứ Hai, 15:43 27/09/2021

Các bài đã đăng

Whidbey Island # 1: The edge of nowhere

Thứ Hai, 09:14 15/08/2022

River God

Thứ Hai, 08:56 15/08/2022

Ring of Thieves

Thứ Hai, 08:47 15/08/2022

Giáo trình lập chương trình gia công sử dụng chu trình tự động, bù dao tự động trên máy CNC

Thứ Hai, 08:36 15/08/2022

Rendezvous with Rama

Thứ Hai, 08:30 15/08/2022

Cẩm nang dành cho kế toán trưởng chế độ kế toán doanh nghiệp hiện hành mới nhất

Thứ Sáu, 09:52 07/05/2021

Hóa học vô cơ. Quyển 2: Các nguyên tố d và f

Thứ Sáu, 09:52 07/05/2021

English phonetics and phonology: An introduction second edition

Thứ Sáu, 09:25 07/05/2021

Longman New TOEIC Listening Comprehension

Thứ Sáu, 09:23 07/05/2021

Applications of Computer Vision in Fashion and Textiles

Thứ Sáu, 09:12 07/05/2021

Video giới thiệu