New Food Product Development

New Food Product Development: From Concept to Marketplace, Third Edition, describes stages of development in detail, beginning with sources of ideas and moving through development, final screening, and introduction into the marketplace.

New Food Product Development

Gordon W. Fuller.

CRC Press

2011

Abstract

See what’s new in the Third Edition:

  • Examination of modern marketing techniques such as neuromarketing technology, test market modeling software, and social network marketing
  • Exploration of economic challenges and how to do more with less to combat rising food commodity prices and lower carbon footprint
  • Cohesive overview of all aspects of new food product development technologies and advances
  • In-depth review of techniques of new product development and simulated test markets
  • Expanded discussion of the problems specific to product development for the food service industry

With new material highlighting the latest trends and science in marketing and electronic communication and their combined effect on market research, New Food Product Development: From Concept to Marketplace, Third Edition, describes stages of development in detail, beginning with sources of ideas and moving through development, final screening, and introduction into the marketplace.

Drawing on his extensive experience in new food product development, the author outlines ways a company can organize for new product development and optimize available resources. He focuses on the roles, functions, and interactions of the members of the food product development team, other company departments, and outside resources in the food product development process.

A well-grounded, broad perspective in the fundamentals of the new food development process in industry, this new edition of a bestseller clearly delineates cost-effective best practices for bringing new products to market.

Citation

Gordon W. Fuller. New Food Product Development, CRC Press, 2011.

Collection

Hóa học

Related document

New Food Product DevelopmentBakery Products Science and TechnologyIntroduction to spectroscopy. Fifth edition

New Food Product Development

Bakery Products Science and Technology

Introduction to spectroscopy. Fifth edition

QR code

New Food Product Development

Content

  • Thứ Sáu, 08:40 28/05/2021

Tin tiêu điểm

PGS.TS Nguyễn Thị Hồng Nga, Giám đốc - Trung tâm Đào tạo Sau đại học trao tặng 02 đầu sách ngoại văn cho Trung tâm Thông tin - Thư viện

Thứ Sáu, 07:37 24/05/2024
Hướng dẫn khai thác Bộ sưu tập tài nguyên giáo dục mở (OER)

Hướng dẫn khai thác Bộ sưu tập tài nguyên giáo dục mở (OER)

Thứ Bảy, 15:58 04/05/2024

Truy cập hàng triệu sách điện tử miễn phí với The Online Books Page

Thứ Hai, 08:38 22/01/2024
5 khóa học miễn phí về thiết kế đồ họa

5 khóa học miễn phí về thiết kế đồ họa

Thứ Tư, 09:33 13/12/2023

7 khóa học “Kỹ thuật cơ khí” sinh viên ngành Cơ khí cần biết

Thứ Sáu, 13:57 08/12/2023

Các bài đã đăng

翻訳教室 (朝日文庫) = Lớp dịch thuật (Asahi Bunko)

Thứ Ba, 14:27 23/07/2024

小説 天気の子 (角川文庫) =Tiểu thuyết Phong hóa cùng em (Kadokawa Bunko)

Thứ Ba, 14:19 23/07/2024

仕事で必要な「本当のコミュニケーション能力」はどう身につければいいのか? = Làm cách nào tôi có thể có được kỹ năng giao tiếp thực sự cần thiết cho công việc?

Thứ Ba, 14:10 23/07/2024

小学生のまんが言葉の使い分け辞典同音異義・異字同訓・類義語・反対語 新装版 = Từ điển dành cho học sinh tiểu học sử dụng từ manga từ đồng âm, từ khác nghĩa, từ đồng nghĩa, từ trái nghĩa

Thứ Ba, 13:57 23/07/2024

小学生のまんが言葉のきまり辞典文法・品詞・表現 新装版 = Từ Điển Từ Manga Cho Học Sinh Tiểu Học Ngữ pháp/Một phần của bài phát biểu/Biểu hiện Phiên bản mới

Thứ Ba, 13:40 23/07/2024

Pharmaceutical process chemistry for synthesis: Rethinking the routes to scale-up

Thứ Sáu, 08:32 28/05/2021

Sustainable plastics: Environmental assessments of biobased, biodegradable, and recycled plastics

Thứ Sáu, 08:23 28/05/2021

Handbook of research on nanomaterials, nanochemistry and smart materials

Thứ Sáu, 08:13 28/05/2021

Nanochemistry

Thứ Sáu, 08:02 28/05/2021

Giáo trình Văn hoá ẩm thực

Thứ Năm, 17:23 27/05/2021