New Food Product Development

New Food Product Development: From Concept to Marketplace, Third Edition, describes stages of development in detail, beginning with sources of ideas and moving through development, final screening, and introduction into the marketplace.

New Food Product Development

Gordon W. Fuller.

CRC Press

2011

Abstract

See what’s new in the Third Edition:

  • Examination of modern marketing techniques such as neuromarketing technology, test market modeling software, and social network marketing
  • Exploration of economic challenges and how to do more with less to combat rising food commodity prices and lower carbon footprint
  • Cohesive overview of all aspects of new food product development technologies and advances
  • In-depth review of techniques of new product development and simulated test markets
  • Expanded discussion of the problems specific to product development for the food service industry

With new material highlighting the latest trends and science in marketing and electronic communication and their combined effect on market research, New Food Product Development: From Concept to Marketplace, Third Edition, describes stages of development in detail, beginning with sources of ideas and moving through development, final screening, and introduction into the marketplace.

Drawing on his extensive experience in new food product development, the author outlines ways a company can organize for new product development and optimize available resources. He focuses on the roles, functions, and interactions of the members of the food product development team, other company departments, and outside resources in the food product development process.

A well-grounded, broad perspective in the fundamentals of the new food development process in industry, this new edition of a bestseller clearly delineates cost-effective best practices for bringing new products to market.

Citation

Gordon W. Fuller. New Food Product Development, CRC Press, 2011.

Collection

Hóa học

Related document

New Food Product DevelopmentBakery Products Science and TechnologyIntroduction to spectroscopy. Fifth edition

New Food Product Development

Bakery Products Science and Technology

Introduction to spectroscopy. Fifth edition

QR code

New Food Product Development

Content

  • Thứ Sáu, 08:40 28/05/2021

Tin tiêu điểm

Truy cập hàng triệu sách điện tử miễn phí với The Online Books Page

Thứ Hai, 08:38 22/01/2024
5 khóa học miễn phí về thiết kế đồ họa

5 khóa học miễn phí về thiết kế đồ họa

Thứ Tư, 09:33 13/12/2023

7 khóa học “Kỹ thuật cơ khí” sinh viên ngành Cơ khí cần biết

Thứ Sáu, 13:57 08/12/2023
[Coursera] Khóa học “Tìm hiểu các phương pháp nghiên cứu” của ĐH Luân Đôn

[Coursera] Khóa học “Tìm hiểu các phương pháp nghiên cứu” của ĐH Luân Đôn

Thứ Hai, 08:55 06/11/2023

Khai thác danh mục tạp chí mở Directory of Open Access Journals (DOAJ)

Thứ Sáu, 15:50 18/08/2023

Các bài đã đăng

Hỏi - đáp về chế độ, chính sách lao động - tiền lương - bảo hiểm xã hội và các văn bản hướng dẫn thi hành

Thứ Ba, 10:19 09/04/2024

Hướng dẫn tự nghiên cứu lý luận Nhà nước và pháp luật

Thứ Ba, 10:00 09/04/2024

Phát triển các thị trường khu vực Châu Á - Thái Bình Dương thời kỳ 2015 - 2020 định hướng đến năm 2030

Thứ Ba, 09:48 09/04/2024

Chiến thắng Hà Nội - Điện Phủ trên không 1972 - Sức mạnh Việt Nam và tầm vóc thời đại

Thứ Ba, 09:34 09/04/2024

Hướng dẫn nghiệp vụ phổ biến, giáo dục pháp luật

Thứ Tư, 14:42 27/03/2024

Pharmaceutical process chemistry for synthesis: Rethinking the routes to scale-up

Thứ Sáu, 08:32 28/05/2021

Sustainable plastics: Environmental assessments of biobased, biodegradable, and recycled plastics

Thứ Sáu, 08:23 28/05/2021

Handbook of research on nanomaterials, nanochemistry and smart materials

Thứ Sáu, 08:13 28/05/2021

Nanochemistry

Thứ Sáu, 08:02 28/05/2021

Giáo trình Văn hoá ẩm thực

Thứ Năm, 17:23 27/05/2021