Machine Tools Handbook: Design and Operation

Designed for quick access on the job, Machine Tools Handbook explains in detail how to carry out basic and advanced machine tool operations and functions, providing a wealth of machine tool exercises to test and improve the performance of machinists.

Machine Tools Handbook: Design and Operation

P.H. Joshi

Mc Graw-Hill.

2008

Abstract

Acquire the Skills, Tools, and Techniques Needed to Ensure High Quality and Precision in the Design of Machined Parts!

Designed for quick access on the job, Machine Tools Handbook explains in detail how to carry out basic and advanced machine tool operations and functions, providing a wealth of machine tool exercises to test and improve the performance of machinists.

The tables, graphs, and formulas packed into this essential reference makes it a must-have for every machine and manufacturing workshop. Machine Tools Handbook features:

  • Expert instructions on performing basic and advanced machine tool operations and functions

  • Comparative tables for machine tool drives

  • Complete guidelines for designing simple circuits for electrical automation

  • Detailed graphs for gear design

  • Solved examples that illustrate and prove formulas

Citation

P.H. Joshi. Machine Tools Handbook: Design and Operation, Mc Graw-Hill, 2008

Collection

Lĩnh vực Cơ khí, Chế tạo máy

Related document

Machine Tools Handbook: Design and OperationCơ sở thiết kế máy và chi tiết máy (Vũ Ngọc Pi)Kỹ thuật an toàn lao động và bảo vệ môi trường trong sản xuất cơ khí

Machine Tools Handbook: Design and Operation

Cơ sở thiết kế máy và chi tiết máy (Vũ Ngọc Pi)

Kỹ thuật an toàn lao động và bảo vệ môi trường trong sản xuất cơ khí

QR code

Machine Tools Handbook: Design and Operation

Content

  • Thứ Năm, 11:19 24/11/2022

Tin tiêu điểm

Truy cập hàng triệu sách điện tử miễn phí với The Online Books Page

Thứ Hai, 08:38 22/01/2024
5 khóa học miễn phí về thiết kế đồ họa

5 khóa học miễn phí về thiết kế đồ họa

Thứ Tư, 09:33 13/12/2023

7 khóa học “Kỹ thuật cơ khí” sinh viên ngành Cơ khí cần biết

Thứ Sáu, 13:57 08/12/2023
[Coursera] Khóa học “Tìm hiểu các phương pháp nghiên cứu” của ĐH Luân Đôn

[Coursera] Khóa học “Tìm hiểu các phương pháp nghiên cứu” của ĐH Luân Đôn

Thứ Hai, 08:55 06/11/2023

Khai thác danh mục tạp chí mở Directory of Open Access Journals (DOAJ)

Thứ Sáu, 15:50 18/08/2023

Các bài đã đăng

Hỏi - đáp về chế độ, chính sách lao động - tiền lương - bảo hiểm xã hội và các văn bản hướng dẫn thi hành

Thứ Ba, 10:19 09/04/2024

Hướng dẫn tự nghiên cứu lý luận Nhà nước và pháp luật

Thứ Ba, 10:00 09/04/2024

Phát triển các thị trường khu vực Châu Á - Thái Bình Dương thời kỳ 2015 - 2020 định hướng đến năm 2030

Thứ Ba, 09:48 09/04/2024

Chiến thắng Hà Nội - Điện Phủ trên không 1972 - Sức mạnh Việt Nam và tầm vóc thời đại

Thứ Ba, 09:34 09/04/2024

Hướng dẫn nghiệp vụ phổ biến, giáo dục pháp luật

Thứ Tư, 14:42 27/03/2024

Ống nhiệt và ứng dụng của ống nhiệt

Thứ Năm, 10:51 24/11/2022

Thiết bị và thiết kế xưởng nhiệt luyện

Thứ Năm, 10:39 24/11/2022

Linh kiện bán dẫn và vi mạch

Thứ Năm, 10:37 24/11/2022

Giáo trình tin học chuyên ngành cơ học biến dạng và cán kim loại

Thứ Năm, 10:10 24/11/2022

Hệ thống viễn thông. tập 2

Thứ Năm, 09:58 24/11/2022