The Way We Think: Conceptual Blending and the Mind’s Hidden Complexitie

This book is its definitive statement. Gilles Fauconnier and Mark Turner argue that all learning and all thinking consist of blends of metaphors based on simple bodily experiences.

The Way We Think: Conceptual Blending and the Mind’s Hidden Complexitie

Gilles Fauconnier

Basic Book

2003

Abstract

In its first two decades, much of cognitive science focused on such mental functions as memory, learning, symbolic thought, and language acquisition -- the functions in which the human mind most closely resembles a computer.
But humans are more than computers, and the cutting-edge research in cognitive science is increasingly focused on the more mysterious, creative aspects of the mind.
The Way We Think is a landmark synthesis that exemplifies this new direction.
The theory of conceptual blending is already widely known in laboratories throughout the world;
This book is its definitive statement. Gilles Fauconnier and Mark Turner argue that all learning and all thinking consist of blends of metaphors based on simple bodily experiences.
These blends are then themselves blended together into an increasingly rich structure that makes up our mental functioning in modern society. A child's entire development consists of learning and navigating these blends.
The Way We Think shows how this blending operates; how it is affected by (and gives rise to) language, identity, and concept of category; and the rules by which we use blends to understand ideas that are new to us. The result is a bold, exciting, and accessible new view of how the mind works.

Contents:

  1. The network model
  2. How conceptual blending makes human beings what they are, for better and for worse

Citation

Gilles Fauconnier, The Way We Think: Conceptual Blending and the Mind’s Hidden Complexitie, Basic Book, 2003

Collection

Lĩnh vực Du lịch

Related document

The Way We Think: Conceptual Blending and the Mind’s Hidden ComplexitieMetaphor: A Practical IntroductionCognitive Linguistics: An Introdution

The Way We Think: Conceptual Blending and the Mind’s Hidden Complexitie

Metaphor: A Practical IntroductionCognitive Linguistics: An Introdution

QR code

The Way We Think: Conceptual Blending and the Mind’s Hidden Complexitie

Content

  • Thứ Hai, 15:51 27/12/2021

Tin tiêu điểm

PGS.TS Nguyễn Thị Hồng Nga, Giám đốc - Trung tâm Đào tạo Sau đại học trao tặng 02 đầu sách ngoại văn cho Trung tâm Thông tin - Thư viện

Thứ Sáu, 07:37 24/05/2024
Hướng dẫn khai thác Bộ sưu tập tài nguyên giáo dục mở (OER)

Hướng dẫn khai thác Bộ sưu tập tài nguyên giáo dục mở (OER)

Thứ Bảy, 15:58 04/05/2024

Truy cập hàng triệu sách điện tử miễn phí với The Online Books Page

Thứ Hai, 08:38 22/01/2024
5 khóa học miễn phí về thiết kế đồ họa

5 khóa học miễn phí về thiết kế đồ họa

Thứ Tư, 09:33 13/12/2023

7 khóa học “Kỹ thuật cơ khí” sinh viên ngành Cơ khí cần biết

Thứ Sáu, 13:57 08/12/2023

Các bài đã đăng

翻訳教室 (朝日文庫) = Lớp dịch thuật (Asahi Bunko)

Thứ Ba, 14:27 23/07/2024

小説 天気の子 (角川文庫) =Tiểu thuyết Phong hóa cùng em (Kadokawa Bunko)

Thứ Ba, 14:19 23/07/2024

仕事で必要な「本当のコミュニケーション能力」はどう身につければいいのか? = Làm cách nào tôi có thể có được kỹ năng giao tiếp thực sự cần thiết cho công việc?

Thứ Ba, 14:10 23/07/2024

小学生のまんが言葉の使い分け辞典同音異義・異字同訓・類義語・反対語 新装版 = Từ điển dành cho học sinh tiểu học sử dụng từ manga từ đồng âm, từ khác nghĩa, từ đồng nghĩa, từ trái nghĩa

Thứ Ba, 13:57 23/07/2024

小学生のまんが言葉のきまり辞典文法・品詞・表現 新装版 = Từ Điển Từ Manga Cho Học Sinh Tiểu Học Ngữ pháp/Một phần của bài phát biểu/Biểu hiện Phiên bản mới

Thứ Ba, 13:40 23/07/2024

Nguyễn Trãi cuộc đời và sự nghiệp

Thứ Tư, 15:55 22/12/2021

Tôn giáo và đời sống hiện đại

Thứ Tư, 15:44 22/12/2021

Xử lý nước cấp sinh hoạt và công nghiệp (Nguyễn Thị Thu Thủy)

Thứ Tư, 15:16 22/12/2021

Sách bài giảng Vật lý đại cương A2

Thứ Hai, 15:27 20/12/2021

Giáo trình Vật lý 1

Thứ Hai, 15:21 20/12/2021