Revisiting EFL assessment: Critical perspectives.

Includes 20 chapters on assessment by specialists in the field. Reflects research conducted around the globe Up-to-date and exclusively focused on assessment, it can be readily used as a textbook for courses on assessment

Revisiting EFL assessment: Critical perspectives.

Al-Mahrooqi, R.

Springer

2017

Abstract

Assessment is broadly defined as the activities teachers assign to learners todiagnose their learning proficiency or achievement for the purpose of directing andinfluencing the teaching-learning experience (Cheng, Rogers, & Wang,2007). It is,hence, an integral part of any formal instructional endeavor. In fact, assessment is an important part of any well-structured educational process. While it is essential for a scertaining the achievement of educational goals and objectives, it is also avital ingredient for continuing improvement and reform. However, assessing stu-dent performance is far from a straight forward process since it cannot be removedfrom the socio-historical context in which it exists (McNamara,2000). It is for this reason that, traditionally, assessment has been concerned with the product and withfinding weaknesses in student learning, usually at the end of a course (summativeassessment).

Contents:

Assessment Literacy;

Theoretical Perspectives on Assessment;

Skill - Area Assessment;

Alternative Assessment;

Future Perspectives on Assessment

Citation

Al-Mahrooqi, R. Revisiting EFL assessment: Critical perspectives. Springer, 2017.

Collection

Ngành THẠC SĨ NGÔN NGỮ ANH

Related document

 Revisiting EFL assessment: Critical perspectives. Testcraft: A teachers guide to writing and using language test specifications Intercultural Communication for Everyday Life
Revisiting EFL assessment: Critical perspectives.
Testcraft: A teachers guide to writing and using language test specificationsIntercultural Communication for Everyday Life

QR code

 Revisiting EFL assessment: Critical perspectives.

Content

  • Thứ Tư, 11:15 27/04/2022

Tin tiêu điểm

Hướng dẫn khai thác và sử dụng Thư viện Đại học Công nghiệp Hà Nội năm 2024

Hướng dẫn khai thác và sử dụng Thư viện Đại học Công nghiệp Hà Nội năm 2024

Thứ Ba, 14:33 17/09/2024

PGS.TS Nguyễn Thị Hồng Nga, Giám đốc - Trung tâm Đào tạo Sau đại học trao tặng 02 đầu sách ngoại văn cho Trung tâm Thông tin - Thư viện

Thứ Sáu, 07:37 24/05/2024
Hướng dẫn khai thác Bộ sưu tập tài nguyên giáo dục mở (OER)

Hướng dẫn khai thác Bộ sưu tập tài nguyên giáo dục mở (OER)

Thứ Bảy, 15:58 04/05/2024

Truy cập hàng triệu sách điện tử miễn phí với The Online Books Page

Thứ Hai, 08:38 22/01/2024
5 khóa học miễn phí về thiết kế đồ họa

5 khóa học miễn phí về thiết kế đồ họa

Thứ Tư, 09:33 13/12/2023

Các bài đã đăng

Philosophy of Computer Science: An Introductory Course

Philosophy of Computer Science: An Introductory Course

Thứ Năm, 14:08 21/11/2024
Our Extractive Age: Expressions of Violence and Resistance

Our Extractive Age: Expressions of Violence and Resistance

Thứ Năm, 14:03 21/11/2024
Understanding the DOM: Document Object Model

Understanding the DOM: Document Object Model

Thứ Năm, 13:58 21/11/2024
Heat Treatment Conventional and Novel Applications

Heat Treatment Conventional and Novel Applications

Thứ Năm, 13:51 21/11/2024
Swift Notes for Professionals

Swift Notes for Professionals

Thứ Năm, 13:42 21/11/2024

Kỹ thuật may cơ bản

Thứ Tư, 11:09 27/04/2022

Kỹ thuật cắt may cơ bản Tập 2

Thứ Tư, 11:01 27/04/2022

Kỹ thuật cắt may cơ bản Tập 1

Thứ Tư, 10:52 27/04/2022

Các thuật toán tối ưu hóa: Quy hoạch tuyến tính

Thứ Tư, 10:13 27/04/2022

Handbook of Budgeting

Thứ Tư, 09:57 27/04/2022