Fundamentals of Electric Machines

This book presents the relation of power quantities for the machine as the current, voltage power flow, power losses, and efficiency. This book will provide a good understanding of the behavior and its drive, beginning with the study of salient features of electrical dc and ac machines.

Fundamentals of Electric Machines

Warsame Hassan Ali

CRC Press

2018

Abstract

An electric machine is a device that converts mechanical energy into electrical energy or vice versa. It can take the form of an electric generator, electric motor, or transformer. Electric generators produce virtually all electric power we use all over the world. Electric machine blends the three major areas of electrical engineering: power, control and power electronics. This book presents the relation of power quantities for the machine as the current, voltage power flow, power losses, and efficiency. This book will provide a good understanding of the behavior and its drive, beginning with the study of salient features of electrical dc and ac machines.

Contents:

  • Basic concepts of maganetism;
  • Magnetic circuit;
  • Alternating current power;
  • Transformers; transformer design;
  • Direct current machines;
  • AC motors; power electronics;
  • Concept of DC drive;
  • AV drives;
  • Special machines.

Citation

Warsame Hassan Ali; Fundamentals of Electric Machines; CRC Press; 2018

Collection

Lĩnh vực Điện

Related document

Fundamentals of Electric MachinesElectronic Devices Conventional Current VersionAnalog circuit design: A tutorial guide to applications and solutions

Fundamentals of Electric Machines

Electronic Devices Conventional Current VersionAnalog circuit design: A tutorial guide to applications and solutions

QR code

Fundamentals of Electric Machines

Content

  • Thứ Tư, 21:59 26/10/2022

Tin tiêu điểm

Truy cập hàng triệu sách điện tử miễn phí với The Online Books Page

Thứ Hai, 08:38 22/01/2024
5 khóa học miễn phí về thiết kế đồ họa

5 khóa học miễn phí về thiết kế đồ họa

Thứ Tư, 09:33 13/12/2023

7 khóa học “Kỹ thuật cơ khí” sinh viên ngành Cơ khí cần biết

Thứ Sáu, 13:57 08/12/2023
[Coursera] Khóa học “Tìm hiểu các phương pháp nghiên cứu” của ĐH Luân Đôn

[Coursera] Khóa học “Tìm hiểu các phương pháp nghiên cứu” của ĐH Luân Đôn

Thứ Hai, 08:55 06/11/2023

Khai thác danh mục tạp chí mở Directory of Open Access Journals (DOAJ)

Thứ Sáu, 15:50 18/08/2023

Các bài đã đăng

Hỏi - đáp về chế độ, chính sách lao động - tiền lương - bảo hiểm xã hội và các văn bản hướng dẫn thi hành

Thứ Ba, 10:19 09/04/2024

Hướng dẫn tự nghiên cứu lý luận Nhà nước và pháp luật

Thứ Ba, 10:00 09/04/2024

Phát triển các thị trường khu vực Châu Á - Thái Bình Dương thời kỳ 2015 - 2020 định hướng đến năm 2030

Thứ Ba, 09:48 09/04/2024

Chiến thắng Hà Nội - Điện Phủ trên không 1972 - Sức mạnh Việt Nam và tầm vóc thời đại

Thứ Ba, 09:34 09/04/2024

Hướng dẫn nghiệp vụ phổ biến, giáo dục pháp luật

Thứ Tư, 14:42 27/03/2024

Understanding and using English Grammar, Pearson Education

Thứ Tư, 21:51 26/10/2022

ROBOTICS, VISION & CONTROL

Thứ Tư, 21:40 26/10/2022

English for the Energy Industry (Oxford Business English: Express Series) with CD

Thứ Tư, 21:32 26/10/2022

決定版 翻訳力錬成テキストブック= Sách dịch hoàn chỉnh

Thứ Tư, 18:56 26/10/2022

「秘書力」で人生を変える!= Thay đổi cuộc sống của bạn với quyền lực thư ký!

Thứ Tư, 18:46 26/10/2022