From Language Learner to Language Teacher: An Introduction to Teaching English as a Foreign Language

Today, there are about four nonnative-speaking English teachers for every teacher who is a native speaker. More English teachers work in non-English-speaking settings than in English-speaking settings, and most are natives of the countries in which they teach.

From Language Learner to Language Teacher: An Introduction to Teaching English as a Foreign Language

Don Snow

TESOL Press

2007

Abstract

This volume focuses on the challenges faced by English teachers for whom English is a second (or even third or fourth) language. Four themes receive special emphasis: communicative language teaching, proficiency, language learning, and practicality.

+ Chapters 1–5 cover issues of classroom survival: basic principles of language learning and teaching and course and lesson planning.

+ Chapters 6–13 discuss the language skills of listening, speaking, reading, writing, vocabulary, and grammar; the role of culture in language teaching; and some of the problems that recur in EFL classrooms.

An afterword suggests paths for teachers who want to pursue further study, and appendixes offer a starter kit for course planning, sample course plans, culture-topic activity ideas for oral skills classes, and print and Internet resources for teachers and students.

Citation

Don Snow, From Language Learner to Language Teacher: An Introduction to Teaching English as a Foreign Language. TESOL Press, 2007

Collection

Ngoại ngữ

Related document

From Language Learner to Language Teacher: An Introduction to Teaching English as a Foreign Language외국인 유학생을 위한 건지 한국어 = Tiếng Hàn dành cho du học sinh quốc tế서강 한국어 6 말하기_SB = Giáo trình Nói tiếng Hàn Quốc Seogang 6

From Language Learner to Language Teacher: An Introduction to Teaching English as a Foreign Language

외국인 유학생을 위한 건지 한국어 = Tiếng Hàn dành cho du học sinh quốc tế

서강 한국어 6 말하기_SB = Giáo trình Nói tiếng Hàn Quốc Seogang 6

QR code

From Language Learner to Language Teacher: An Introduction to Teaching English as a Foreign Language

Content

  • Thứ Sáu, 13:36 24/02/2023

Tin tiêu điểm

PGS.TS Nguyễn Thị Hồng Nga, Giám đốc - Trung tâm Đào tạo Sau đại học trao tặng 02 đầu sách ngoại văn cho Trung tâm Thông tin - Thư viện

Thứ Sáu, 07:37 24/05/2024
Hướng dẫn khai thác Bộ sưu tập tài nguyên giáo dục mở (OER)

Hướng dẫn khai thác Bộ sưu tập tài nguyên giáo dục mở (OER)

Thứ Bảy, 15:58 04/05/2024

Truy cập hàng triệu sách điện tử miễn phí với The Online Books Page

Thứ Hai, 08:38 22/01/2024
5 khóa học miễn phí về thiết kế đồ họa

5 khóa học miễn phí về thiết kế đồ họa

Thứ Tư, 09:33 13/12/2023

7 khóa học “Kỹ thuật cơ khí” sinh viên ngành Cơ khí cần biết

Thứ Sáu, 13:57 08/12/2023

Các bài đã đăng

翻訳教室 (朝日文庫) = Lớp dịch thuật (Asahi Bunko)

Thứ Ba, 14:27 23/07/2024

小説 天気の子 (角川文庫) =Tiểu thuyết Phong hóa cùng em (Kadokawa Bunko)

Thứ Ba, 14:19 23/07/2024

仕事で必要な「本当のコミュニケーション能力」はどう身につければいいのか? = Làm cách nào tôi có thể có được kỹ năng giao tiếp thực sự cần thiết cho công việc?

Thứ Ba, 14:10 23/07/2024

小学生のまんが言葉の使い分け辞典同音異義・異字同訓・類義語・反対語 新装版 = Từ điển dành cho học sinh tiểu học sử dụng từ manga từ đồng âm, từ khác nghĩa, từ đồng nghĩa, từ trái nghĩa

Thứ Ba, 13:57 23/07/2024

小学生のまんが言葉のきまり辞典文法・品詞・表現 新装版 = Từ Điển Từ Manga Cho Học Sinh Tiểu Học Ngữ pháp/Một phần của bài phát biểu/Biểu hiện Phiên bản mới

Thứ Ba, 13:40 23/07/2024

Communities of Supportive Professionals

Thứ Sáu, 13:15 24/02/2023

Business opportunities

Thứ Sáu, 11:34 24/02/2023

Basics Professional Practive Budgeting

Thứ Sáu, 11:29 24/02/2023

Business objectives Student's book & workbook

Thứ Sáu, 11:27 24/02/2023

Exploding Data:Reclaiming out cyber security in the digital age

Thứ Sáu, 11:02 24/02/2023