From Language Learner to Language Teacher: An Introduction to Teaching English as a Foreign Language

Today, there are about four nonnative-speaking English teachers for every teacher who is a native speaker. More English teachers work in non-English-speaking settings than in English-speaking settings, and most are natives of the countries in which they teach.

From Language Learner to Language Teacher: An Introduction to Teaching English as a Foreign Language

Don Snow

TESOL Press

2007

Abstract

This volume focuses on the challenges faced by English teachers for whom English is a second (or even third or fourth) language. Four themes receive special emphasis: communicative language teaching, proficiency, language learning, and practicality.

+ Chapters 1–5 cover issues of classroom survival: basic principles of language learning and teaching and course and lesson planning.

+ Chapters 6–13 discuss the language skills of listening, speaking, reading, writing, vocabulary, and grammar; the role of culture in language teaching; and some of the problems that recur in EFL classrooms.

An afterword suggests paths for teachers who want to pursue further study, and appendixes offer a starter kit for course planning, sample course plans, culture-topic activity ideas for oral skills classes, and print and Internet resources for teachers and students.

Citation

Don Snow, From Language Learner to Language Teacher: An Introduction to Teaching English as a Foreign Language. TESOL Press, 2007

Collection

Ngoại ngữ

Related document

From Language Learner to Language Teacher: An Introduction to Teaching English as a Foreign Language외국인 유학생을 위한 건지 한국어 = Tiếng Hàn dành cho du học sinh quốc tế서강 한국어 6 말하기_SB = Giáo trình Nói tiếng Hàn Quốc Seogang 6

From Language Learner to Language Teacher: An Introduction to Teaching English as a Foreign Language

외국인 유학생을 위한 건지 한국어 = Tiếng Hàn dành cho du học sinh quốc tế

서강 한국어 6 말하기_SB = Giáo trình Nói tiếng Hàn Quốc Seogang 6

QR code

From Language Learner to Language Teacher: An Introduction to Teaching English as a Foreign Language

Content

  • Thứ Sáu, 13:36 24/02/2023

Tin tiêu điểm

PGS.TS Nguyễn Thị Hồng Nga, Giám đốc - Trung tâm Đào tạo Sau đại học trao tặng 02 đầu sách ngoại văn cho Trung tâm Thông tin - Thư viện

Thứ Sáu, 07:37 24/05/2024
Hướng dẫn khai thác Bộ sưu tập tài nguyên giáo dục mở (OER)

Hướng dẫn khai thác Bộ sưu tập tài nguyên giáo dục mở (OER)

Thứ Bảy, 15:58 04/05/2024

Truy cập hàng triệu sách điện tử miễn phí với The Online Books Page

Thứ Hai, 08:38 22/01/2024
5 khóa học miễn phí về thiết kế đồ họa

5 khóa học miễn phí về thiết kế đồ họa

Thứ Tư, 09:33 13/12/2023

7 khóa học “Kỹ thuật cơ khí” sinh viên ngành Cơ khí cần biết

Thứ Sáu, 13:57 08/12/2023

Các bài đã đăng

Energy Transfer in Alternative Vehicles

Thứ Sáu, 14:29 21/06/2024

Age of Auto Electric: Environment, Energy, and the Quest for the Sustainable Car

Thứ Sáu, 14:16 21/06/2024

Our Car as Power Plant

Thứ Sáu, 14:05 21/06/2024

企業変革の名著を読む = Đọc những cuốn sách hay nhất về chuyển đổi doanh nghiệp

Thứ Tư, 14:18 12/06/2024

Đánh thức năng lực vô hạn = Unlimited power

Thứ Tư, 14:08 12/06/2024

Communities of Supportive Professionals

Thứ Sáu, 13:15 24/02/2023

Business opportunities

Thứ Sáu, 11:34 24/02/2023

Basics Professional Practive Budgeting

Thứ Sáu, 11:29 24/02/2023

Business objectives Student's book & workbook

Thứ Sáu, 11:27 24/02/2023

Exploding Data:Reclaiming out cyber security in the digital age

Thứ Sáu, 11:02 24/02/2023