Not for free : Revenue strategies for a new world

It used to be only dotcom start-ups lacked workable business models. But now the ubiquity of cheap communications and computing is deeply wounding business models across the board. Combined with rapidly changing customer expectations, the rules for how value is delivered, and what, when, and how much customers will pay are in flux.

Not for free : Revenue strategies for a new world

Saul J. Berman

Harvard Business Review Press

2011

Abstract

It used to be only dotcom start-ups lacked workable business models. But now the ubiquity of cheap communications and computing is deeply wounding business models across the board. Combined with rapidly changing customer expectations, the rules for how value is delivered, and what, when, and how much customers will pay are in flux.

What can you do to ensure that you have a business model that will work today and in the future? Create new revenue models, advises Saul J. Berman in Not for Free. The most important strategy now is wringing new income streams from existing assets, physical and digital, by exploiting new segments, new uses and new value additions.

Using the media industry, the canary in the coalmine for business model disruption, as a starting point, Berman explores the revenue strategies that are working, and the ones that are failing, in this new world. Drawing on examples from a variety of industries like Progressive Insurance, Rent the Runway, Castrol, Redbox, Mint and many others, Berman guides you through the opportunities and pitfalls of new revenue strategies.

Citation

Saul J. Berman. Not for free : Revenue strategies for a new world . Harvard Business Review Press, 2011

Collection

Lĩnh vực Kinh tế

Related document

Not for free : Revenue strategies for a new world Operations and Supply Management The CoreMarketing Research Essentials, fouth Edition
Not for free : Revenue strategies for a new worldOperations and Supply Management The CoreMarketing Research Essentials, fouth Edition

QR code

Not for free : Revenue strategies for a new world

Content

  • Thứ Ba, 15:10 25/10/2022

Tin tiêu điểm

PGS.TS Nguyễn Thị Hồng Nga, Giám đốc - Trung tâm Đào tạo Sau đại học trao tặng 02 đầu sách ngoại văn cho Trung tâm Thông tin - Thư viện

Thứ Sáu, 07:37 24/05/2024
Hướng dẫn khai thác Bộ sưu tập tài nguyên giáo dục mở (OER)

Hướng dẫn khai thác Bộ sưu tập tài nguyên giáo dục mở (OER)

Thứ Bảy, 15:58 04/05/2024

Truy cập hàng triệu sách điện tử miễn phí với The Online Books Page

Thứ Hai, 08:38 22/01/2024
5 khóa học miễn phí về thiết kế đồ họa

5 khóa học miễn phí về thiết kế đồ họa

Thứ Tư, 09:33 13/12/2023

7 khóa học “Kỹ thuật cơ khí” sinh viên ngành Cơ khí cần biết

Thứ Sáu, 13:57 08/12/2023

Các bài đã đăng

Energy Transfer in Alternative Vehicles

Thứ Sáu, 14:29 21/06/2024

Age of Auto Electric: Environment, Energy, and the Quest for the Sustainable Car

Thứ Sáu, 14:16 21/06/2024

Our Car as Power Plant

Thứ Sáu, 14:05 21/06/2024

企業変革の名著を読む = Đọc những cuốn sách hay nhất về chuyển đổi doanh nghiệp

Thứ Tư, 14:18 12/06/2024

Đánh thức năng lực vô hạn = Unlimited power

Thứ Tư, 14:08 12/06/2024

Bình luận văn học; Tuyển tập Như Phong

Thứ Ba, 14:53 25/10/2022

Thơ: Con đường đã qua; Đồng Vọng ngõ xưa; Khoảng lặn; Lới cất lên từ đất.

Thứ Ba, 14:35 25/10/2022

Thơ: Dấu chân qua trảng cỏ; Trường ca: Những người đi tới biển; Những ngọn sóng mặt trời.

Thứ Ba, 14:13 25/10/2022

Vật liệu xây dựng

Thứ Ba, 14:00 25/10/2022

Những tiếng vỗ cánh; Lặng lẽ Sa Pa; Sáng mai nào xế chiều nào

Thứ Ba, 13:55 25/10/2022