Language Curriculum Design. ESL & Applied Linguistics Professional Series

Language Curriculum Design: An Overview; Environment Analysis; Needs Analysis; Principles; Goals, Content amd Sequencing; Approaches to Curriculum Design; Negotiated Syllabuses; Adoping and Adapting and Existing Course Book; Introducing Change; Planning an In-Service Course; Teaching and Curriculum Design

Language Curriculum Design. ESL & Applied Linguistics Professional Series

Nation, I.S.P., John Macaliste

Routledge

2010

Abstract

Language Curriculum DesignCrystal-clear and comprehensive yet concise, this text describes the stepsinvolved in the curriculum design process, elaborates and justifies these stepsand provides opportunities for practising and applying them. The descrip-tion of the steps is done at a general level so that they can be applied in a widerange of particular circumstances. The process comes to life through plentifulexamples of actual applications of the steps. Each chapter includes:

• Descriptions of examples from the authors’ experience and from pub-lished research

• Tasks that encourage readers to relate the steps to their own experience

• Case studies and suggestions for further reading that put readers in touchwith others’ experience

Curriculum, or course, design is largely a “how-to-do-it” activity thatinvolves the integration of knowledge from many of the areas in the field ofApplied Linguistics, such as language acquisition research, teaching method-ology, assessment, language description and materials production. Combin-ing sound research/theory with state-of-the-art practice, Language CurriculumDesign is widely applicable for ESL/EFL language education courses aroundthe world.

Citation

Nation, I.S.P., John Macalister. Language Curriculum Design. ESL & Applied Linguistics Professional Series. Routledge, 2010.

Collection

Ngành THẠC SĨ NGÔN NGỮ ANH

Related document

Language Curriculum Design. ESL & Applied Linguistics Professional SeriesGrammatical theory: From transformational grammar to constraint-based approaches Meaning and Linguistic Variation: The Third Wave in Sociolinguistics
Language Curriculum Design. ESL & Applied Linguistics Professional SeriesGrammatical theory: From transformational grammar to constraint-based approachesMeaning and Linguistic Variation: The Third Wave in Sociolinguistics

QR code

 Language Curriculum Design. ESL & Applied Linguistics Professional Series

Content

  • Thứ Tư, 15:57 04/05/2022

Tin tiêu điểm

Thư viện Đại học Công nghiệp Hà Nội tổ chức Tập huấn sử dụng phần mềm và khai thác tài nguyên thư viện phục vụ nghiên cứu, học tập và giảng dạy

Thứ Tư, 15:27 06/04/2022
Trung tâm Thông tin - Thư viện tổ chức tập huấn công tác xây dựng Bộ sưu tập theo ngành đào tạo

Trung tâm Thông tin - Thư viện tổ chức tập huấn công tác xây dựng Bộ sưu tập theo ngành đào tạo

Thứ Sáu, 07:46 14/01/2022

Thư viện Trường ĐH Công nghiệp Hà Nội tổ chức chương trình Hướng dẫn khai thác, sử dụng thư viện cho sinh viên khóa mới

Thứ Sáu, 14:27 19/11/2021

PGS.TS. Nguyễn Thị Lệ - Trưởng khoa khoa Công nghệ may & Thiết kế Thời trang trao tặng sách cho Thư viện Trường Đại học Công nghiệp Hà Nội

Thứ Tư, 09:15 29/09/2021

Thư viện ĐH Công nghiệp Hà Nội Chào đón tân sinh viên K16

Thứ Hai, 15:43 27/09/2021

Các bài đã đăng

Whidbey Island # 1: The edge of nowhere

Thứ Hai, 09:14 15/08/2022

River God

Thứ Hai, 08:56 15/08/2022

Ring of Thieves

Thứ Hai, 08:47 15/08/2022

Giáo trình lập chương trình gia công sử dụng chu trình tự động, bù dao tự động trên máy CNC

Thứ Hai, 08:36 15/08/2022

Rendezvous with Rama

Thứ Hai, 08:30 15/08/2022

Rigorous Curriculum Design: How to Create Curricular Units of Study That Align Standards, Instruction, and Assessment

Thứ Tư, 15:48 04/05/2022

Các công thức lựa chọn dùng trong kỹ thuật điện tử

Thứ Tư, 15:42 04/05/2022

Công nghệ đa phương tiện

Thứ Tư, 15:37 04/05/2022

Meaning and Linguistic Variation: The Third Wave in Sociolinguistics

Thứ Tư, 15:31 04/05/2022

Analyzing meaning

Thứ Tư, 15:27 04/05/2022

Video giới thiệu