20 minute manager: Difficult conversations Craft clear message, manage emotions, focus on a solution

You have to talk with a colleague about a fraught situation, but you're worried that they'll yell or blame you or shut down. You fear your emotions could block you from a resolution. But you can communicate in a way that's constructive - not combative.

20 minute manager: Difficult conversations Craft clear message, manage emotions, focus on a solution

Harvard Business Review

Harvard Business Review Press

2016

Abstract

You have to talk with a colleague about a fraught situation, but you're worried that they'll yell or blame you or shut down. You fear your emotions could block you from a resolution. But you can communicate in a way that's constructive - not combative.

Difficult Conversations walks you through:

• Uncovering the root cause of friction
• Maintaining a positive mind-set
• Untangling the problem together
• Agreeing on a way forward

About HBR's 20-Minute Manager Series: Don't have much time? Get up to speed fast on the most essential business skills with HBR's 20-Minute Manager series. Whether you need a crash course or a brief refresher, each book in the series is a concise, practical primer that will help you brush up on a key management topic.

Advice you can quickly listen to and apply, for ambitious professionals and aspiring executives - from the most trusted source in business.

Citation

Harvard Business Review. 20 minute manager: Difficult conversations Craft clear message, manage emotions, focus on a solution. Harvard Business Review Press, 2016

Collection

Ngành Quản trị kinh doanh (7340101)

Related document

20 minute manager: Difficult conversations Craft clear message, manage emotions, focus on a solutionCorporate governanceEmotion Marketing: The Hallmark Way of Winning Customers for Life
20 minute manager: Difficult conversations Craft clear message, manage emotions, focus on a solutionCorporate governanceEmotion Marketing: The Hallmark Way of Winning Customers for Life

QR code

20 minute manager: Difficult conversations Craft clear message, manage emotions, focus on a solution

Content

  • Thứ Hai, 10:25 08/08/2022

Tin tiêu điểm

Truy cập hàng triệu sách điện tử miễn phí với The Online Books Page

Thứ Hai, 08:38 22/01/2024
5 khóa học miễn phí về thiết kế đồ họa

5 khóa học miễn phí về thiết kế đồ họa

Thứ Tư, 09:33 13/12/2023

7 khóa học “Kỹ thuật cơ khí” sinh viên ngành Cơ khí cần biết

Thứ Sáu, 13:57 08/12/2023
[Coursera] Khóa học “Tìm hiểu các phương pháp nghiên cứu” của ĐH Luân Đôn

[Coursera] Khóa học “Tìm hiểu các phương pháp nghiên cứu” của ĐH Luân Đôn

Thứ Hai, 08:55 06/11/2023

Khai thác danh mục tạp chí mở Directory of Open Access Journals (DOAJ)

Thứ Sáu, 15:50 18/08/2023

Các bài đã đăng

Hỏi - đáp về chế độ, chính sách lao động - tiền lương - bảo hiểm xã hội và các văn bản hướng dẫn thi hành

Thứ Ba, 10:19 09/04/2024

Hướng dẫn tự nghiên cứu lý luận Nhà nước và pháp luật

Thứ Ba, 10:00 09/04/2024

Phát triển các thị trường khu vực Châu Á - Thái Bình Dương thời kỳ 2015 - 2020 định hướng đến năm 2030

Thứ Ba, 09:48 09/04/2024

Chiến thắng Hà Nội - Điện Phủ trên không 1972 - Sức mạnh Việt Nam và tầm vóc thời đại

Thứ Ba, 09:34 09/04/2024

Hướng dẫn nghiệp vụ phổ biến, giáo dục pháp luật

Thứ Tư, 14:42 27/03/2024

20-Minute Manager: Managing Time

Thứ Hai, 10:12 08/08/2022

20-Minute Manager: Giving Effective Feedback

Thứ Hai, 10:07 08/08/2022

20-Minute Manager: Performance Reviews Series

Thứ Hai, 09:54 08/08/2022

The Black Tulip

Chủ Nhật, 16:55 07/08/2022

Don’t tell me what to do

Chủ Nhật, 16:41 07/08/2022