Emotion Marketing: The Hallmark Way of Winning Customers for Life

To its millions of loyal customers world-wide, the Hallmark brand stands for more than just greeting cards; it embodies the elusive item every company hopes to capture―the customer’s heart.

Emotion Marketing: The Hallmark Way of Winning Customers for Life

Scott Robinette

Mc Graw Hill

2001

Abstract

To its millions of loyal customers world-wide, the Hallmark brand stands for more than just greeting cards; it embodies the elusive item every company hopes to capture―the customer’s heart. Hallmark has found that one of the keys to attaining superior customer loyalty is through emotion. Now for the first time, Hallmark reveals its groundbreaking strategy: Emotion Marketing.

This strategy can help any company create an emotional bond with customers for a competitive advantage in the marketplace. Emotion Marketing will reveal:
• How emotion works to cement customer loyalty
• The 3 Emotional E’s―Equity, Experience, and Energy

Scott Robinette (Kansas City, MO) is General Manager of Hallmark Business Expressions. Claire Brand (Kansas City, MO) is Customer Marketing Manager at Hallmark. Vicki Lenz (Atlanta, GA) is a writer, consultant, and speaker on business, leadership, and marketing.

Citation

Scott Robinette. Emotion Marketing: The Hallmark Way of Winning Customers for Life . Mc Graw Hill, 2001

Collection

Ngành Quản trị kinh doanh (7340101)

Related document

Emotion Marketing: The Hallmark Way of Winning Customers for Life  Marketing essentials Quantitative analysis for management
Emotion Marketing: The Hallmark Way of Winning Customers for Life Marketing essentialsQuantitative analysis for management

QR code

Emotion Marketing: The Hallmark Way of Winning Customers for Life

Content

  • Thứ Hai, 14:32 25/07/2022

Tin tiêu điểm

Tài liệu Hướng dẫn khai thác và sử dụng tài nguyên thông tin Thư viện Đại học Công nghiệp Hà Nội năm 2024

Tài liệu Hướng dẫn khai thác và sử dụng tài nguyên thông tin Thư viện Đại học Công nghiệp Hà Nội năm 2024

Thứ Ba, 14:33 17/09/2024

PGS.TS Nguyễn Thị Hồng Nga, Giám đốc - Trung tâm Đào tạo Sau đại học trao tặng 02 đầu sách ngoại văn cho Trung tâm Thông tin - Thư viện

Thứ Sáu, 07:37 24/05/2024
Hướng dẫn khai thác Bộ sưu tập tài nguyên giáo dục mở (OER)

Hướng dẫn khai thác Bộ sưu tập tài nguyên giáo dục mở (OER)

Thứ Bảy, 15:58 04/05/2024

Truy cập hàng triệu sách điện tử miễn phí với The Online Books Page

Thứ Hai, 08:38 22/01/2024
5 khóa học miễn phí về thiết kế đồ họa

5 khóa học miễn phí về thiết kế đồ họa

Thứ Tư, 09:33 13/12/2023

Các bài đã đăng

Advances in Crowdfunding: Research and Practice

Thứ Hai, 14:03 28/10/2024

An Introduction to C & GUI Programming

Thứ Hai, 13:54 28/10/2024

The Official Raspberry Pi Handbook 2023

Thứ Hai, 13:47 28/10/2024

Advancing Complexity Research in Earth Sciences and Geography

Thứ Hai, 13:37 28/10/2024

Energy Saving, Storage and Carbon Emission Mitigation Application for Buildings

Thứ Hai, 13:30 28/10/2024

Tập truyện ngắn: Nẻo trời vô tích tôi qua; Những khoảnh khắc rủi may.

Thứ Hai, 14:24 25/07/2022

Entering the 21st Century World Development Report 1999_2000

Thứ Hai, 13:50 25/07/2022

Effective implementation in practice : Integrating public policy and management

Thứ Hai, 13:41 25/07/2022

Everything : Ever needed to know about economics I learned from online dating

Thứ Hai, 13:30 25/07/2022

Endgame The end of the debt supercycle and how it changes everything

Thứ Hai, 13:19 25/07/2022