Emotion Marketing: The Hallmark Way of Winning Customers for Life

To its millions of loyal customers world-wide, the Hallmark brand stands for more than just greeting cards; it embodies the elusive item every company hopes to capture―the customer’s heart.

Emotion Marketing: The Hallmark Way of Winning Customers for Life

Scott Robinette

Mc Graw Hill

2001

Abstract

To its millions of loyal customers world-wide, the Hallmark brand stands for more than just greeting cards; it embodies the elusive item every company hopes to capture―the customer’s heart. Hallmark has found that one of the keys to attaining superior customer loyalty is through emotion. Now for the first time, Hallmark reveals its groundbreaking strategy: Emotion Marketing.

This strategy can help any company create an emotional bond with customers for a competitive advantage in the marketplace. Emotion Marketing will reveal:
• How emotion works to cement customer loyalty
• The 3 Emotional E’s―Equity, Experience, and Energy

Scott Robinette (Kansas City, MO) is General Manager of Hallmark Business Expressions. Claire Brand (Kansas City, MO) is Customer Marketing Manager at Hallmark. Vicki Lenz (Atlanta, GA) is a writer, consultant, and speaker on business, leadership, and marketing.

Citation

Scott Robinette. Emotion Marketing: The Hallmark Way of Winning Customers for Life . Mc Graw Hill, 2001

Collection

Ngành Quản trị kinh doanh (7340101)

Related document

Emotion Marketing: The Hallmark Way of Winning Customers for Life  Marketing essentials Quantitative analysis for management
Emotion Marketing: The Hallmark Way of Winning Customers for Life Marketing essentialsQuantitative analysis for management

QR code

Emotion Marketing: The Hallmark Way of Winning Customers for Life

Content

  • Thứ Hai, 14:32 25/07/2022

Tin tiêu điểm

Truy cập hàng triệu sách điện tử miễn phí với The Online Books Page

Thứ Hai, 08:38 22/01/2024
5 khóa học miễn phí về thiết kế đồ họa

5 khóa học miễn phí về thiết kế đồ họa

Thứ Tư, 09:33 13/12/2023

7 khóa học “Kỹ thuật cơ khí” sinh viên ngành Cơ khí cần biết

Thứ Sáu, 13:57 08/12/2023
[Coursera] Khóa học “Tìm hiểu các phương pháp nghiên cứu” của ĐH Luân Đôn

[Coursera] Khóa học “Tìm hiểu các phương pháp nghiên cứu” của ĐH Luân Đôn

Thứ Hai, 08:55 06/11/2023

Khai thác danh mục tạp chí mở Directory of Open Access Journals (DOAJ)

Thứ Sáu, 15:50 18/08/2023

Các bài đã đăng

Hỏi - đáp về chế độ, chính sách lao động - tiền lương - bảo hiểm xã hội và các văn bản hướng dẫn thi hành

Thứ Ba, 10:19 09/04/2024

Hướng dẫn tự nghiên cứu lý luận Nhà nước và pháp luật

Thứ Ba, 10:00 09/04/2024

Phát triển các thị trường khu vực Châu Á - Thái Bình Dương thời kỳ 2015 - 2020 định hướng đến năm 2030

Thứ Ba, 09:48 09/04/2024

Chiến thắng Hà Nội - Điện Phủ trên không 1972 - Sức mạnh Việt Nam và tầm vóc thời đại

Thứ Ba, 09:34 09/04/2024

Hướng dẫn nghiệp vụ phổ biến, giáo dục pháp luật

Thứ Tư, 14:42 27/03/2024

Tập truyện ngắn: Nẻo trời vô tích tôi qua; Những khoảnh khắc rủi may.

Thứ Hai, 14:24 25/07/2022

Entering the 21st Century World Development Report 1999_2000

Thứ Hai, 13:50 25/07/2022

Effective implementation in practice : Integrating public policy and management

Thứ Hai, 13:41 25/07/2022

Everything : Ever needed to know about economics I learned from online dating

Thứ Hai, 13:30 25/07/2022

Endgame The end of the debt supercycle and how it changes everything

Thứ Hai, 13:19 25/07/2022