Validity: Theoretical development and integrated arguments

Validity: Theoretical Development and Integrated Arguments provides a historical overview of validity, targeting developments in both the UK and the US. It explores theoretical notions of validity as well as pragmatic validation practices and expands the arguments that need to be attended to document quality.

Validity: Theoretical development and integrated arguments

Micheline Chalhoub-Deville, Barry O’Sullivan

Equinox Publishing Limited

2020

Abstract

Validity: Theoretical Development and Integrated Arguments provides a historical overview of validity, targeting developments in both the UK and the US. It explores theoretical notions of validity as well as pragmatic validation practices and expands the arguments that need to be attended to document quality.

The authors examine the need to consider, in addition to the psychometric evidence, which has continued to prevail especially in the US, other critical sources of quality evidence. They call attention to principled design and the evidence accumulated from various departments/groups involved in test design and development. They also promote the concept of impact by design, which places consequences at the top of the evidence chain to guide all testing efforts and quality documentation. They envision validity scholarship to attend to consequences at the individual, aggregate/group, and larger educational/organisational/societal levels. Concomitant with this attention to consequences are considerations of stakeholders and the tailoring of communication to engage intended groups. Such an approach yields a more convincing validity argument. The monograph ends by calling on professionals in the field to publish case studies which showcase localised validity arguments in practice. Local case studies represent critical endeavours to illustrate how evidence and arguments are pulled together to support the quality of a testing programme and all that it entails.

(https://www.britishcouncil.org/)

Citation

Micheline Chalhoub-Deville, Barry O’Sullivan. Validity: Theoretical development and integrated arguments. Equinox Publishing Limited, 2020.

Collection

Ngành THẠC SĨ NGÔN NGỮ ANH

Related document

 Validity: Theoretical development and integrated arguments Great Britain: Top sights, authentic experiences The global intercultural communication reader
Validity: Theoretical development and integrated arguments
Great Britain: Top sights, authentic experiencesThe global intercultural communication reader

QR code

 Validity: Theoretical development and integrated arguments

Content

  • Thứ Tư, 07:31 04/05/2022

Tin tiêu điểm

PGS.TS Nguyễn Thị Hồng Nga, Giám đốc - Trung tâm Đào tạo Sau đại học trao tặng 02 đầu sách ngoại văn cho Trung tâm Thông tin - Thư viện

Thứ Sáu, 07:37 24/05/2024
Hướng dẫn khai thác Bộ sưu tập tài nguyên giáo dục mở (OER)

Hướng dẫn khai thác Bộ sưu tập tài nguyên giáo dục mở (OER)

Thứ Bảy, 15:58 04/05/2024

Truy cập hàng triệu sách điện tử miễn phí với The Online Books Page

Thứ Hai, 08:38 22/01/2024
5 khóa học miễn phí về thiết kế đồ họa

5 khóa học miễn phí về thiết kế đồ họa

Thứ Tư, 09:33 13/12/2023

7 khóa học “Kỹ thuật cơ khí” sinh viên ngành Cơ khí cần biết

Thứ Sáu, 13:57 08/12/2023

Các bài đã đăng

Electric Vehicle Efficient Power and Propulsion Systems

Thứ Ba, 13:54 02/07/2024

Smart Sustainable Manufacturing Systems

Thứ Ba, 13:47 02/07/2024

Green Technology and Renewable Energy Projects

Thứ Ba, 13:40 02/07/2024

Performance and Safety Enhancement Strategies in Vehicle Dynamics and Ground Contac

Thứ Ba, 13:30 02/07/2024

Keeping Autonomous Driving Alive

Thứ Ba, 13:22 02/07/2024

Exploring Language Assessment and Testing: Language in Action

Thứ Tư, 07:26 04/05/2022

Nhà Máy Nhiệt Điện Tập 2

Thứ Ba, 23:56 03/05/2022

Giáo trình Hệ thống truyền động thủy lực và khí nén

Thứ Ba, 23:47 03/05/2022

Rơle số: Lý thuyết và ứng dụng

Thứ Ba, 23:16 03/05/2022

Mạng lưới điện : Sách dùng làm giáo trình cho các trường đại học

Thứ Ba, 23:02 03/05/2022