Validity: Theoretical development and integrated arguments

Validity: Theoretical Development and Integrated Arguments provides a historical overview of validity, targeting developments in both the UK and the US. It explores theoretical notions of validity as well as pragmatic validation practices and expands the arguments that need to be attended to document quality.

Validity: Theoretical development and integrated arguments

Micheline Chalhoub-Deville, Barry O’Sullivan

Equinox Publishing Limited

2020

Abstract

Validity: Theoretical Development and Integrated Arguments provides a historical overview of validity, targeting developments in both the UK and the US. It explores theoretical notions of validity as well as pragmatic validation practices and expands the arguments that need to be attended to document quality.

The authors examine the need to consider, in addition to the psychometric evidence, which has continued to prevail especially in the US, other critical sources of quality evidence. They call attention to principled design and the evidence accumulated from various departments/groups involved in test design and development. They also promote the concept of impact by design, which places consequences at the top of the evidence chain to guide all testing efforts and quality documentation. They envision validity scholarship to attend to consequences at the individual, aggregate/group, and larger educational/organisational/societal levels. Concomitant with this attention to consequences are considerations of stakeholders and the tailoring of communication to engage intended groups. Such an approach yields a more convincing validity argument. The monograph ends by calling on professionals in the field to publish case studies which showcase localised validity arguments in practice. Local case studies represent critical endeavours to illustrate how evidence and arguments are pulled together to support the quality of a testing programme and all that it entails.

(https://www.britishcouncil.org/)

Citation

Micheline Chalhoub-Deville, Barry O’Sullivan. Validity: Theoretical development and integrated arguments. Equinox Publishing Limited, 2020.

Collection

Ngành THẠC SĨ NGÔN NGỮ ANH

Related document

 Validity: Theoretical development and integrated arguments Great Britain: Top sights, authentic experiences The global intercultural communication reader
Validity: Theoretical development and integrated arguments
Great Britain: Top sights, authentic experiencesThe global intercultural communication reader

QR code

 Validity: Theoretical development and integrated arguments

Content

  • Thứ Tư, 07:31 04/05/2022

Tin tiêu điểm

Truy cập hàng triệu sách điện tử miễn phí với The Online Books Page

Thứ Hai, 08:38 22/01/2024
5 khóa học miễn phí về thiết kế đồ họa

5 khóa học miễn phí về thiết kế đồ họa

Thứ Tư, 09:33 13/12/2023

7 khóa học “Kỹ thuật cơ khí” sinh viên ngành Cơ khí cần biết

Thứ Sáu, 13:57 08/12/2023
[Coursera] Khóa học “Tìm hiểu các phương pháp nghiên cứu” của ĐH Luân Đôn

[Coursera] Khóa học “Tìm hiểu các phương pháp nghiên cứu” của ĐH Luân Đôn

Thứ Hai, 08:55 06/11/2023

Khai thác danh mục tạp chí mở Directory of Open Access Journals (DOAJ)

Thứ Sáu, 15:50 18/08/2023

Các bài đã đăng

Hỏi - đáp về chế độ, chính sách lao động - tiền lương - bảo hiểm xã hội và các văn bản hướng dẫn thi hành

Thứ Ba, 10:19 09/04/2024

Hướng dẫn tự nghiên cứu lý luận Nhà nước và pháp luật

Thứ Ba, 10:00 09/04/2024

Phát triển các thị trường khu vực Châu Á - Thái Bình Dương thời kỳ 2015 - 2020 định hướng đến năm 2030

Thứ Ba, 09:48 09/04/2024

Chiến thắng Hà Nội - Điện Phủ trên không 1972 - Sức mạnh Việt Nam và tầm vóc thời đại

Thứ Ba, 09:34 09/04/2024

Hướng dẫn nghiệp vụ phổ biến, giáo dục pháp luật

Thứ Tư, 14:42 27/03/2024

Exploring Language Assessment and Testing: Language in Action

Thứ Tư, 07:26 04/05/2022

Nhà Máy Nhiệt Điện Tập 2

Thứ Ba, 23:56 03/05/2022

Giáo trình Hệ thống truyền động thủy lực và khí nén

Thứ Ba, 23:47 03/05/2022

Rơle số: Lý thuyết và ứng dụng

Thứ Ba, 23:16 03/05/2022

Mạng lưới điện : Sách dùng làm giáo trình cho các trường đại học

Thứ Ba, 23:02 03/05/2022