Uncommon service How to win by putting customers at the core of your business

Most companies treat service as a low-priority business operation, keeping it out of the spotlight until a customer complains. Then service gets to make a brief appearance – for as long as it takes to calm the customer down and fix whatever foul-up jeopardized the relationship

Uncommon service How to win by putting customers at the core of your business

Frances F, Anne.M

Harvard business Review press

2012

Abstract

Most companies treat service as a low-priority business operation, keeping it out of the spotlight until a customer complains. Then service gets to make a brief appearance – for as long as it takes to calm the customer down and fix whatever foul-up jeopardized the relationship.

In Uncommon Service, Frances Frei and Anne Morriss show how, in a volatile economy where the old rules of strategic advantage no longer hold true, service must become a competitive weapon, not a damage-control function. That means weaving service tightly into every core decision your company makes.

The authors reveal a transformed view of service, presenting an operating model built on tough choices organizations must make:

• How do customers define “excellence” in your offering? Is it convenience? Friendliness? Flexible choices? Price?

• How will you get paid for that excellence? Will you charge customers more? Get them to handle more service tasks themselves?

• How will you empower your employees to deliver excellence? What will your recruiting, selection, training, and job design practices look like? What about your organizational culture?

• How will you get your customers to behave? For example, what do you need to do to get them to treat your employees with respect? Do you need to make it easier for them to use new technology?

Practical and engaging, Uncommon Service makes a powerful case for a new and systematic approach to service as a means of boosting productivity, profitability, and competitive advantage.

Citation

Frances F, Anne.M. Uncommon service How to win by putting customers at the core of your business. Harvard business Review press, 2012

Collection

Lĩnh vực Kinh tế

Related document

Uncommon service How to win by putting customers at the core of your businessThe Three Box Solution: A Strategy for Leading InnovationXây dựng đối tác chiến lược Việt Nam - Nhật Bản nội dung và lộ trình
Uncommon service How to win by putting customers at the core of your businessThe Three Box Solution: A Strategy for Leading InnovationXây dựng đối tác chiến lược Việt Nam - Nhật Bản nội dung và lộ trình

QR code

Uncommon service How to win by putting customers at the core of your business

Content

  • Thứ Tư, 13:37 16/11/2022

Tin tiêu điểm

Truy cập hàng triệu sách điện tử miễn phí với The Online Books Page

Thứ Hai, 08:38 22/01/2024
5 khóa học miễn phí về thiết kế đồ họa

5 khóa học miễn phí về thiết kế đồ họa

Thứ Tư, 09:33 13/12/2023

7 khóa học “Kỹ thuật cơ khí” sinh viên ngành Cơ khí cần biết

Thứ Sáu, 13:57 08/12/2023
[Coursera] Khóa học “Tìm hiểu các phương pháp nghiên cứu” của ĐH Luân Đôn

[Coursera] Khóa học “Tìm hiểu các phương pháp nghiên cứu” của ĐH Luân Đôn

Thứ Hai, 08:55 06/11/2023

Khai thác danh mục tạp chí mở Directory of Open Access Journals (DOAJ)

Thứ Sáu, 15:50 18/08/2023

Các bài đã đăng

Hỏi - đáp về chế độ, chính sách lao động - tiền lương - bảo hiểm xã hội và các văn bản hướng dẫn thi hành

Thứ Ba, 10:19 09/04/2024

Hướng dẫn tự nghiên cứu lý luận Nhà nước và pháp luật

Thứ Ba, 10:00 09/04/2024

Phát triển các thị trường khu vực Châu Á - Thái Bình Dương thời kỳ 2015 - 2020 định hướng đến năm 2030

Thứ Ba, 09:48 09/04/2024

Chiến thắng Hà Nội - Điện Phủ trên không 1972 - Sức mạnh Việt Nam và tầm vóc thời đại

Thứ Ba, 09:34 09/04/2024

Hướng dẫn nghiệp vụ phổ biến, giáo dục pháp luật

Thứ Tư, 14:42 27/03/2024

Ielts academic 15

Thứ Tư, 13:35 16/11/2022

Supremely successful selling : Discovering the magic ingredient

Thứ Tư, 13:25 16/11/2022

Quyết đoán trong mọi tình huống (How to be assertive in any situation)

Thứ Tư, 13:22 16/11/2022

Supremely successful selling : Discovering the magic ingredient

Thứ Tư, 13:17 16/11/2022

Supervision : A redefinition ninth edition

Thứ Tư, 13:08 16/11/2022