The VR Book Human-centered design for virtual reality

This book is dedicated to the entire community of VR researchers, developers, designers, entrepreneurs, managers, marketers, and users. It is their passion for, and contributions to, VR that makes this all possible. Without this community, working in isolation would make VR an interesting niche research project that could neither be shared nor improved upon by others.

The VR Book Human-centered design for virtual reality

Jason Jerald

Morgan & Claypool Publishers

2016

Abstract

This is a strong foundation of human-centric virtual reality design for anyone and everyone involved in creating VR experiences. Without a clear understanding of the human side of virtual reality (VR), the experience will always fail.

The VR Book bridges this gap by focusing on human-centered design. Creating compelling VR applications is an incredibly complex challenge. When done well, these experiences can be brilliant and pleasurable, but when done badly, they can result in frustration and sickness. Whereas limitations of technology can cause bad VR execution, problems are oftentimes caused by a lack of understanding human perception, interaction, design principles, and real users. This book focuses on the human elements of VR, such as how users perceive and intuitively interact with various forms of reality, causes of VR sickness, creating useful and pleasing content, and how to design and iterate upon effective VR applications.

This book is not just for VR designers, it is for managers, programmers, artists, psychologists, engineers, students, educators, and user experience professionals. It is for the entire VR team, as everyone contributing should understand at least the basics of the many aspects of VR design. The industry is rapidly evolving, and The VR Book stresses the importance of building prototypes, gathering feedback, and using adjustable processes to efficiently iterate towards success. It contains extensive details on the most important aspects of VR, more than 600 applicable guidelines, and over 300 additional references.

Citation

Jason Jerald. The VR book: Human-centered design for virtual reality. Morgan & Claypool, 2016.

Collection

Ngành HỆ THỐNG THÔNG TIN (7480104)

Related document

The VR Book Human- Centered Design for Virtual RealityDistributed Virtual WorldsCấu trúc dữ liệu + giải thuật = Chương trình
The VR Book Human-centered design for virtual realityDistributed Virtual WorldsCấu trúc dữ liệu + giải thuật = Chương trình

Mã QR

The VR Book: Human-Centered Design for Virtual Reality

Content

  • Thứ Năm, 13:23 15/12/2022

Tin tiêu điểm

PGS.TS Nguyễn Thị Hồng Nga, Giám đốc - Trung tâm Đào tạo Sau đại học trao tặng 02 đầu sách ngoại văn cho Trung tâm Thông tin - Thư viện

Thứ Sáu, 07:37 24/05/2024
Hướng dẫn khai thác Bộ sưu tập tài nguyên giáo dục mở (OER)

Hướng dẫn khai thác Bộ sưu tập tài nguyên giáo dục mở (OER)

Thứ Bảy, 15:58 04/05/2024

Truy cập hàng triệu sách điện tử miễn phí với The Online Books Page

Thứ Hai, 08:38 22/01/2024
5 khóa học miễn phí về thiết kế đồ họa

5 khóa học miễn phí về thiết kế đồ họa

Thứ Tư, 09:33 13/12/2023

7 khóa học “Kỹ thuật cơ khí” sinh viên ngành Cơ khí cần biết

Thứ Sáu, 13:57 08/12/2023

Các bài đã đăng

Energy Transfer in Alternative Vehicles

Thứ Sáu, 14:29 21/06/2024

Age of Auto Electric: Environment, Energy, and the Quest for the Sustainable Car

Thứ Sáu, 14:16 21/06/2024

Our Car as Power Plant

Thứ Sáu, 14:05 21/06/2024

企業変革の名著を読む = Đọc những cuốn sách hay nhất về chuyển đổi doanh nghiệp

Thứ Tư, 14:18 12/06/2024

Đánh thức năng lực vô hạn = Unlimited power

Thứ Tư, 14:08 12/06/2024

中国文学史 = Lịch sử Văn học Trung Quốc

Thứ Tư, 18:37 14/12/2022

Service-oriented computing: Semantics, processes, agents

Thứ Tư, 15:22 14/12/2022

Sử dụng thành thạo cụm động từ tiếng Anh trong giao tiếp

Thứ Tư, 14:40 14/12/2022

Kinh tế, chính trị Đông Bắc Á giai đoạn 2001-2020

Thứ Tư, 14:30 14/12/2022

Tiếng Việt nâng cao: Từ, ngữ pháp, phong cách một số văn bản tiếng Việt

Thứ Tư, 14:22 14/12/2022