Principles and Practice of Marketing

Principles and Practice of Marketing continues to provide a contemporary and modern introduction to marketing. What covers the importance of customer value alongside the 4Ps, this authoritative text provides students with a core understanding of the wider context and latest developments taking place within marketing. A stimulating range of new resources and real world examples help to bring marketing to life.

Principles and Practice of Marketing

Jobber, David, Ellis-Chadwick

Mc Graw Hill

2012

Abstract

The ninth edition of McGraw-Hill’s leading textbook, Principles and Practice of Marketing, provides a contemporary and modern introduction to marketing.

Covering the importance of customer value alongside the 4Ps, this authoritative text provides students with a core understanding of the wider context of marketing operations within companies, illustrated with innovative examples of marketing in practice.

It has been updated with the latest developments, such as trends towards social and ethical marketing and cutting-edge technological change.

  • PART 1 Fundamentals of Marketing

1 - Marketing and the Organization

2 - The Marketing Environment

3 - Consumer Behaviour

4 - Business-to-Business Marketing

5 - Marketing, Ethics and Society

6 - Marketing Analytics and Research

7 - Market Segmentation and Positioning

  • PART 2 Creating Customer Value

8 - Value Through Brands

9 - Value Through Services

10 - Value Through Relationships

11 - Value Through Innovation

12 - Value Through Pricing

  • PART 3 Communicating and Delivering Customer Value

13 - Integrated Marketing Communications

14 - Mass Marketing Communications

15 - Direct Marketing Communications

16 - Digital Marketing and Social Media

17 - Distribution and Channel Management

  • PART 4 Marketing Planning and Strategy

18 - Marketing Planning: An Overview of Strategic Analysis and Decision making

19 - Analysing Competitors and Creating a Competitive Advantage

20 - Product Strategy: Lifecycle, Portfolio and Growth21 Global Marketing Strategy

22 - Managing Marketing Implementation, Organization and Control

Citation

Jobber, David, Ellis-Chadwick , Principles and Practice of Marketing, Mc Graw Hill,2012

Collection

Kinh tế

Related document

Principles and Practice of MarketingEssential Methods for Planning Practitioners, Skills and Techniques for Data Analysis, Visualization, and Communication Professional Communication Skills for leaders

Principles and Practice of Marketing

Essential Methods for Planning Practitioners, Skills and Techniques for Data Analysis, Visualization, and Communication Professional Communication Skills for leaders

QR code

Principles and Practice of Marketing

Content

  • Thứ Sáu, 09:28 23/07/2021

Tin tiêu điểm

Truy cập hàng triệu sách điện tử miễn phí với The Online Books Page

Thứ Hai, 08:38 22/01/2024
5 khóa học miễn phí về thiết kế đồ họa

5 khóa học miễn phí về thiết kế đồ họa

Thứ Tư, 09:33 13/12/2023

7 khóa học “Kỹ thuật cơ khí” sinh viên ngành Cơ khí cần biết

Thứ Sáu, 13:57 08/12/2023
[Coursera] Khóa học “Tìm hiểu các phương pháp nghiên cứu” của ĐH Luân Đôn

[Coursera] Khóa học “Tìm hiểu các phương pháp nghiên cứu” của ĐH Luân Đôn

Thứ Hai, 08:55 06/11/2023

Khai thác danh mục tạp chí mở Directory of Open Access Journals (DOAJ)

Thứ Sáu, 15:50 18/08/2023

Các bài đã đăng

Hỏi - đáp về chế độ, chính sách lao động - tiền lương - bảo hiểm xã hội và các văn bản hướng dẫn thi hành

Thứ Ba, 10:19 09/04/2024

Hướng dẫn tự nghiên cứu lý luận Nhà nước và pháp luật

Thứ Ba, 10:00 09/04/2024

Phát triển các thị trường khu vực Châu Á - Thái Bình Dương thời kỳ 2015 - 2020 định hướng đến năm 2030

Thứ Ba, 09:48 09/04/2024

Chiến thắng Hà Nội - Điện Phủ trên không 1972 - Sức mạnh Việt Nam và tầm vóc thời đại

Thứ Ba, 09:34 09/04/2024

Hướng dẫn nghiệp vụ phổ biến, giáo dục pháp luật

Thứ Tư, 14:42 27/03/2024

Khởi nghiệp kinh doanh: Lý thuyết, quá trình, thực tiễn (Entrepreneurship. Theory, Process, and Practice)

Thứ Tư, 14:05 21/07/2021

Essential Methods for Planning Practitioners, Skills and Techniques for Data Analysis, Visualization, and Communication

Thứ Tư, 13:49 21/07/2021

Strategic Information Management Theory and Practice (fifth editor)

Thứ Ba, 16:19 20/07/2021

Professional Communication Skills for leaders

Thứ Ba, 15:50 20/07/2021

International Finance THEORY & POLICY Eleventh edition

Thứ Hai, 15:00 19/07/2021