Marketing Strategy and Competitive Positioning

The book Marketing Strategy and Competitive Positioning 6e deals with the process of developing and implementing a marketing strategy. The book focuses on competitive positioning at the heart of marketing strategy and includes in-depth discussion of the processes used in marketing to achieve competitive advantage.

Marketing Strategy and Competitive Positioning

Graham Hooley, Brigitte Nicoulaud, Rudd, John M.

Pearson

2020

Abstract

The book Marketing Strategy and Competitive Positioning 6e deals with the process of developing and implementing a marketing strategy. The book focuses on competitive positioning at the heart of marketing strategy and includes in-depth discussion of the processes used in marketing to achieve competitive advantage.

The book is primarily about creating and sustaining superior performance in the marketplace. It focuses on the two central issues in marketing strategy formulation – the identification of target markets and the creation of a differential advantage. In doing that, it recognises the emergence of new potential target markets born of the recession and increased concern for climate change; and it examines ways in which firms can differentiate their offerings through the recognition of environmental and social concerns.

The contents of the book include 5 parts, 18 chapters:

+ Part 1 Marketing Strategy

- Chapter 1 Market-Led Strategic Management

- Chapter 2 Strategic Marketing Planning

+ Part 2 Competitive Market Analysis

- Chapter 3 The Changing Market Environment

- Chapter 4 Customer Analysis

- Chapter 5 Competitor Analysis

- Chapter 6 Understanding The Organisational Resource Base

+ Part 3 Identifying Current and Future Competitive Positions

- Chapter 7 Segmentation and Positioning Principles

- Chapter 8 Segmentation and Positioning Research

- Chapter 9 Selecting Market Targets

+ Part 4 Competitive Positioning Strategies

- Chapter 10 Creating Sustainable Competitive Advantage

- Chapter 11 Competing Through The Evolving Marketing Mix

- Chapter 12 Competing Through Innovation

- Chapter 13 Competing Through Superior Service and Customer Relationships

+ Part 5 Implementing The Strategy

- Chapter 14 Strategic Customer Management and The Strategic Sales Organisation

- Chapter 15 Strategic Alliances and Networks

- Chapter 16 Strategy Implementation and Internal Marketing

- Chapter 17 Corporate Social Responsibility and Ethics

+ PART 6 Conclusions

- Chapter 18 Marketing in The Twenty-First Century

Citation

Graham Hooley, Brigitte Nicoulaud, Rudd, John M.. Marketing Strategy and Competitive Positioning. Pearson, 2020.

Collection

Bộ sưu tập Lĩnh vực Kinh tế

Related document

Marketing Strategy and Competitive PositioningPrinciples of Economics (8th)Fair value measurement: Questions and answers

Marketing Strategy and Competitive Positioning

Principles of Economics (8th)Fair value measurement: Questions and answers

QR code

Marketing Strategy and Competitive Positioning

Content

  • Thứ Bảy, 07:50 04/03/2023

Tin tiêu điểm

Truy cập hàng triệu sách điện tử miễn phí với The Online Books Page

Thứ Hai, 08:38 22/01/2024
5 khóa học miễn phí về thiết kế đồ họa

5 khóa học miễn phí về thiết kế đồ họa

Thứ Tư, 09:33 13/12/2023

7 khóa học “Kỹ thuật cơ khí” sinh viên ngành Cơ khí cần biết

Thứ Sáu, 13:57 08/12/2023
[Coursera] Khóa học “Tìm hiểu các phương pháp nghiên cứu” của ĐH Luân Đôn

[Coursera] Khóa học “Tìm hiểu các phương pháp nghiên cứu” của ĐH Luân Đôn

Thứ Hai, 08:55 06/11/2023

Khai thác danh mục tạp chí mở Directory of Open Access Journals (DOAJ)

Thứ Sáu, 15:50 18/08/2023

Các bài đã đăng

Hỏi - đáp về chế độ, chính sách lao động - tiền lương - bảo hiểm xã hội và các văn bản hướng dẫn thi hành

Thứ Ba, 10:19 09/04/2024

Hướng dẫn tự nghiên cứu lý luận Nhà nước và pháp luật

Thứ Ba, 10:00 09/04/2024

Phát triển các thị trường khu vực Châu Á - Thái Bình Dương thời kỳ 2015 - 2020 định hướng đến năm 2030

Thứ Ba, 09:48 09/04/2024

Chiến thắng Hà Nội - Điện Phủ trên không 1972 - Sức mạnh Việt Nam và tầm vóc thời đại

Thứ Ba, 09:34 09/04/2024

Hướng dẫn nghiệp vụ phổ biến, giáo dục pháp luật

Thứ Tư, 14:42 27/03/2024

The Knowledge-Creating company: How Japanese Companies Create the Dynamics of Innovation

Thứ Bảy, 07:28 04/03/2023

Financial and Managerial Accounting

Thứ Sáu, 22:18 03/03/2023

Nhập môn nghe nói Hán Ngữ

Thứ Sáu, 21:48 03/03/2023

Kỹ thuật bảo dưỡng và sửa chữa ô tô hiện đại Bảo dưỡng ô tô

Thứ Sáu, 16:12 03/03/2023

Automotive electricity and electronics

Thứ Sáu, 16:05 03/03/2023