Management strategy : Achieving sustained competitive advantage. Second edition

Management Strategy: Achieving Sustained Competitive Advantage, 2e, by Alfred Marcus, is a brief, focused paperback text, allowing ample time for the instructor to incorporate other materials commonly used in this course, such as cases, readings, and/or simulations

Management strategy : Achieving sustained competitive advantage. Second edition

Alfred A. Marcus

McGraw-Hill/Irwin

2011

Abstract

Management Strategy: Achieving Sustained Competitive Advantage, 2e, by Alfred Marcus, is a brief, focused paperback text, allowing ample time for the instructor to incorporate other materials commonly used in this course, such as cases, readings, and/or simulations.

The text focuses on how making winning moves depends on finding profitable patterns that repeatedly meet customer demands for solutions. Whereas many strategy books have lost sight of the purpose of strategy and fail to show how decisions actually affect business performance and, ultimately, outcomes, Management Strategy focuses on the types of analyses and strategic moves required, given the industry, environment, and a company's internal resources.

In eight chapters, this textbook builds upon the analysis process and demonstrates how strategy impacts an organization's position in comparison to its competitors, both in terms of the cost and quality of its products and the scope of businesses in which it is involved (vertical and horizontal integration), as well as its global versus domestic reach.

The outcomes that come from analyzing an organization also determine the extent to which the organization will strive to be an innovator as opposed to being a follower.

Citation

Alfred A. Marcus. Management strategy : Achieving sustained competitive advantage, second edition. McGraw-Hill/Irwin, 2011

Collection

Lĩnh vực Kinh tế

Related document

MBA căn bản: Quản lý rủi ro và hiệu suất công việcBrand Story - Thổi hồn thương hiệu làm triệu người mêXây dựng văn hóa doanh nghiệp
Management strategy : Achieving sustained competitive advantage. Second editionBrand Story - Thổi hồn thương hiệu làm triệu người mêXây dựng văn hóa doanh nghiệp

QR code

Management strategy : Achieving sustained competitive advantage. Second edition

Content

  • Thứ Năm, 09:03 27/10/2022

Tin tiêu điểm

Truy cập hàng triệu sách điện tử miễn phí với The Online Books Page

Thứ Hai, 08:38 22/01/2024
5 khóa học miễn phí về thiết kế đồ họa

5 khóa học miễn phí về thiết kế đồ họa

Thứ Tư, 09:33 13/12/2023

7 khóa học “Kỹ thuật cơ khí” sinh viên ngành Cơ khí cần biết

Thứ Sáu, 13:57 08/12/2023
[Coursera] Khóa học “Tìm hiểu các phương pháp nghiên cứu” của ĐH Luân Đôn

[Coursera] Khóa học “Tìm hiểu các phương pháp nghiên cứu” của ĐH Luân Đôn

Thứ Hai, 08:55 06/11/2023

Khai thác danh mục tạp chí mở Directory of Open Access Journals (DOAJ)

Thứ Sáu, 15:50 18/08/2023

Các bài đã đăng

面接・面談の達人 目には見えない力を鍛える125の問い = 125 Câu Hỏi Tăng Cường Sức Mạnh Vô Hình Của Bạn

Thứ Sáu, 14:12 03/05/2024

小学生のまんが俳句辞典 新装版 = Từ điển Manga Haiku dành cho học sinh tiểu học Phiên bản mới

Thứ Sáu, 13:55 03/05/2024

接続詞の技術 = Nghệ thuật liên từ

Thứ Sáu, 13:36 03/05/2024

Nguyên lý Marketing

Thứ Tư, 09:37 24/04/2024

Hướng dẫn kỹ thuật soạn thảo hợp đồng kinh tế lao động - dân sự và các mẫu hợp đồng thông dụng

Thứ Tư, 09:15 24/04/2024

Management: fifteenth edition

Thứ Năm, 08:45 27/10/2022

Managerial economics for dummies

Thứ Năm, 08:31 27/10/2022

Management: Leading & Collaborating in the Competitive World 10th Edition

Thứ Năm, 08:12 27/10/2022

Advanced Applications in Acoustics, Noise and Vibration

Thứ Năm, 08:10 27/10/2022

Managing concentrated stock wealth An advisonrs guide to buiding customized solutions

Thứ Năm, 08:07 27/10/2022