Management strategy : Achieving sustained competitive advantage. Second edition

Management Strategy: Achieving Sustained Competitive Advantage, 2e, by Alfred Marcus, is a brief, focused paperback text, allowing ample time for the instructor to incorporate other materials commonly used in this course, such as cases, readings, and/or simulations

Management strategy : Achieving sustained competitive advantage. Second edition

Alfred A. Marcus

McGraw-Hill/Irwin

2011

Abstract

Management Strategy: Achieving Sustained Competitive Advantage, 2e, by Alfred Marcus, is a brief, focused paperback text, allowing ample time for the instructor to incorporate other materials commonly used in this course, such as cases, readings, and/or simulations.

The text focuses on how making winning moves depends on finding profitable patterns that repeatedly meet customer demands for solutions. Whereas many strategy books have lost sight of the purpose of strategy and fail to show how decisions actually affect business performance and, ultimately, outcomes, Management Strategy focuses on the types of analyses and strategic moves required, given the industry, environment, and a company's internal resources.

In eight chapters, this textbook builds upon the analysis process and demonstrates how strategy impacts an organization's position in comparison to its competitors, both in terms of the cost and quality of its products and the scope of businesses in which it is involved (vertical and horizontal integration), as well as its global versus domestic reach.

The outcomes that come from analyzing an organization also determine the extent to which the organization will strive to be an innovator as opposed to being a follower.

Citation

Alfred A. Marcus. Management strategy : Achieving sustained competitive advantage, second edition. McGraw-Hill/Irwin, 2011

Collection

Lĩnh vực Kinh tế

Related document

MBA căn bản: Quản lý rủi ro và hiệu suất công việcBrand Story - Thổi hồn thương hiệu làm triệu người mêXây dựng văn hóa doanh nghiệp
Management strategy : Achieving sustained competitive advantage. Second editionBrand Story - Thổi hồn thương hiệu làm triệu người mêXây dựng văn hóa doanh nghiệp

QR code

Management strategy : Achieving sustained competitive advantage. Second edition

Content

  • Thứ Năm, 09:03 27/10/2022

Tin tiêu điểm

Tài liệu Hướng dẫn khai thác và sử dụng tài nguyên thông tin Thư viện Đại học Công nghiệp Hà Nội năm 2024

Tài liệu Hướng dẫn khai thác và sử dụng tài nguyên thông tin Thư viện Đại học Công nghiệp Hà Nội năm 2024

Thứ Ba, 14:33 17/09/2024

PGS.TS Nguyễn Thị Hồng Nga, Giám đốc - Trung tâm Đào tạo Sau đại học trao tặng 02 đầu sách ngoại văn cho Trung tâm Thông tin - Thư viện

Thứ Sáu, 07:37 24/05/2024
Hướng dẫn khai thác Bộ sưu tập tài nguyên giáo dục mở (OER)

Hướng dẫn khai thác Bộ sưu tập tài nguyên giáo dục mở (OER)

Thứ Bảy, 15:58 04/05/2024

Truy cập hàng triệu sách điện tử miễn phí với The Online Books Page

Thứ Hai, 08:38 22/01/2024
5 khóa học miễn phí về thiết kế đồ họa

5 khóa học miễn phí về thiết kế đồ họa

Thứ Tư, 09:33 13/12/2023

Các bài đã đăng

Advances in Crowdfunding: Research and Practice

Thứ Hai, 14:03 28/10/2024

An Introduction to C & GUI Programming

Thứ Hai, 13:54 28/10/2024

The Official Raspberry Pi Handbook 2023

Thứ Hai, 13:47 28/10/2024

Advancing Complexity Research in Earth Sciences and Geography

Thứ Hai, 13:37 28/10/2024

Energy Saving, Storage and Carbon Emission Mitigation Application for Buildings

Thứ Hai, 13:30 28/10/2024

Management: fifteenth edition

Thứ Năm, 08:45 27/10/2022

Managerial economics for dummies

Thứ Năm, 08:31 27/10/2022

Management: Leading & Collaborating in the Competitive World 10th Edition

Thứ Năm, 08:12 27/10/2022

Advanced Applications in Acoustics, Noise and Vibration

Thứ Năm, 08:10 27/10/2022

Managing concentrated stock wealth An advisonrs guide to buiding customized solutions

Thứ Năm, 08:07 27/10/2022