C# Game Programming Cookbook for Unity 3D

Introduction to: making game the Modular Way,buiding the core Game famework, player structure, recipes: Common Components, buiding player Movement controllers, weapon systems, recipe: waypoints manager, recipe sound manager, Al manager, menus and user interface, dish lazer blast suvival, dish: metal vehicle Doom, dish: making the game Tank Battle, dish: making the game Interstellar Paranoids.

C# Game Programming Cookbook for Unity 3D

Murray,Jeff W.
CRC Press

2014

Abstract

Introduction to: making game the Modular Way,buiding the core Game famework, player structure, recipes: Common Components, buiding player Movement controllers, weapon systems, recipe: waypoints manager, recipe sound manager, Al manager, menus and user interface, dish lazer blast suvival, dish: metal vehicle Doom, dish: making the game Tank Battle, dish: making the game Interstellar Paranoids.

C# Game Programming Cookbook for Unity 3D presents a highly flexible core framework to create just about any type of game by plugging in different script components. Most scripts function within the game framework or in your own structures. The techniques and concepts discussed in the book give you a solid foundation in game development.

The first ten chapters set up the flexible, reusable framework based in C# and suitable for all game types. The book also explains scripting of generic, reusable, and common functionality.

The remainder of the text adds game-specific code to the framework to create four example games: a top-down arena shooter, a futuristic racing combat game, a tank arena deathmatch game, and a classic arcade-style vertical scrolling shoot ’em up. The games encompass artificial intelligence (path following, target chasing, and line-of-sight patrolling behaviors), game state control, wheel colliders, and weapon inventory management. The example files are available for download on the book’s CRC Press web page.

Citation

Murray,Jeff W. C# Game Programming Cookbook for Unity 3D. CRC Press, 2014.

Collection

Ngành CÔNG NGHỆ KỸ THUẬT MÁY TÍNH (7480108)

Ngành HỆ THỐNG THÔNG TIN (7480104)

Related document

C# Game Programming Cookbook for Unity 3DBeginning Arduino Programming: Writing Code for the Most Popular Microcontroller Board in the WorldProfessional android, Fourth edition
C# Game Programming Cookbook for Unity 3DBeginning Arduino Programming: Writing Code for the Most Popular Microcontroller Board in the WorldProfessional android, Fourth edition

QR code

C# Game Programming Cookbook for Unity 3D

Content

  • Thứ Hai, 10:29 25/04/2022

Tin tiêu điểm

PGS.TS Nguyễn Thị Hồng Nga, Giám đốc - Trung tâm Đào tạo Sau đại học trao tặng 02 đầu sách ngoại văn cho Trung tâm Thông tin - Thư viện

Thứ Sáu, 07:37 24/05/2024
Hướng dẫn khai thác Bộ sưu tập tài nguyên giáo dục mở (OER)

Hướng dẫn khai thác Bộ sưu tập tài nguyên giáo dục mở (OER)

Thứ Bảy, 15:58 04/05/2024

Truy cập hàng triệu sách điện tử miễn phí với The Online Books Page

Thứ Hai, 08:38 22/01/2024
5 khóa học miễn phí về thiết kế đồ họa

5 khóa học miễn phí về thiết kế đồ họa

Thứ Tư, 09:33 13/12/2023

7 khóa học “Kỹ thuật cơ khí” sinh viên ngành Cơ khí cần biết

Thứ Sáu, 13:57 08/12/2023

Các bài đã đăng

Energy Transfer in Alternative Vehicles

Thứ Sáu, 14:29 21/06/2024

Age of Auto Electric: Environment, Energy, and the Quest for the Sustainable Car

Thứ Sáu, 14:16 21/06/2024

Our Car as Power Plant

Thứ Sáu, 14:05 21/06/2024

企業変革の名著を読む = Đọc những cuốn sách hay nhất về chuyển đổi doanh nghiệp

Thứ Tư, 14:18 12/06/2024

Đánh thức năng lực vô hạn = Unlimited power

Thứ Tư, 14:08 12/06/2024

An Introduction to Statistical Methods and Data Analysis, 7th Edition

Thứ Hai, 10:28 25/04/2022

Java Network Programming

Thứ Hai, 10:24 25/04/2022

Xử lý tín hiệu và lọc số - Tập 1

Thứ Hai, 10:24 25/04/2022

Giáo trình quản trị văn phòng

Thứ Hai, 10:07 25/04/2022

Xử lý tín hiệu số

Thứ Hai, 09:45 25/04/2022