Begining 3D game development with unity 4: All-in-one, multi-platform-game development

Beginning 3D Game Development with Unity 4 is perfect for those who would like to come to grips with programming Unity. You may be an artist who has learned 3D tools such as 3ds Max, Maya, or Cinema 4D, or you may come from 2D tools such as Photoshop and Illustrator. On the other hand, you may just want to familiarize yourself with programming games and the latest ideas in game production.

Begining 3D game development with unity 4: All-in-one, multi-platform-game development

Sue Blackman

Apress

2013

Abstract

This book introduces key game production concepts in an artist-friendly way, and rapidly teaches the basic scripting skills you'll need with Unity. It goes on to show how you, as an independent game artist, can create interactive games, ideal in scope for today's casual and mobile markets, while also giving you a firm foundation in game logic and design.

  • The first part of the book explains the logic involved in game interaction, and soon has you creating game assets through simple examples that you can build upon and gradually expand.

  • In the second part, you'll build the foundations of a point-and-click style first-person adventure game— including reusable state management scripts, dialogue trees for character interaction, load/save functionality, a robust inventory system, and a bonus feature: a dynamically configured maze and mini-map.

  • With the help of the provided 2D and 3D content, you'll learn to evaluate and deal with challenges in bite-sized pieces as the project progresses, gaining valuable problem-solving skills in interactive design.

Citation

Blackman, Sue. Beginning 3D Game Development with Unity 4: All-in-one, multi-platform game development. Apress, 2013.

Collection

Công nghệ thông tin

Related document

Begining 3D game development with unity 4: All-in-one, multi-platform-game development

Giáo trình Cơ sở Matlab ứng dụng. Tập 1

Fuzzy Logic Toolbox™ User's Guide: Matlab

Begining 3D game development with unity 4: All-in-one, multi-platform-game developmentGiáo trình Cơ sở Matlab ứng dụng. Tập 1Fuzzy Logic Toolbox™ User's Guide: Matlab

Mã QR

Begining 3D game development with unity 4: All-in-one, multi-platform-game development

Content

  • Thứ Hai, 07:57 31/05/2021

Tin tiêu điểm

Hướng dẫn khai thác và sử dụng Thư viện Đại học Công nghiệp Hà Nội năm 2024

Hướng dẫn khai thác và sử dụng Thư viện Đại học Công nghiệp Hà Nội năm 2024

Thứ Ba, 14:33 17/09/2024

PGS.TS Nguyễn Thị Hồng Nga, Giám đốc - Trung tâm Đào tạo Sau đại học trao tặng 02 đầu sách ngoại văn cho Trung tâm Thông tin - Thư viện

Thứ Sáu, 07:37 24/05/2024
Hướng dẫn khai thác Bộ sưu tập tài nguyên giáo dục mở (OER)

Hướng dẫn khai thác Bộ sưu tập tài nguyên giáo dục mở (OER)

Thứ Bảy, 15:58 04/05/2024

Truy cập hàng triệu sách điện tử miễn phí với The Online Books Page

Thứ Hai, 08:38 22/01/2024
5 khóa học miễn phí về thiết kế đồ họa

5 khóa học miễn phí về thiết kế đồ họa

Thứ Tư, 09:33 13/12/2023

Các bài đã đăng

Philosophy of Computer Science: An Introductory Course

Philosophy of Computer Science: An Introductory Course

Thứ Năm, 14:08 21/11/2024
Our Extractive Age: Expressions of Violence and Resistance

Our Extractive Age: Expressions of Violence and Resistance

Thứ Năm, 14:03 21/11/2024
Understanding the DOM: Document Object Model

Understanding the DOM: Document Object Model

Thứ Năm, 13:58 21/11/2024
Heat Treatment Conventional and Novel Applications

Heat Treatment Conventional and Novel Applications

Thứ Năm, 13:51 21/11/2024
Swift Notes for Professionals

Swift Notes for Professionals

Thứ Năm, 13:42 21/11/2024

Automotive Air Conditioning Optimization, Control and Diagnosis

Thứ Sáu, 15:07 28/05/2021

Advanced Automotive Fault Diagnosis. Automotive Technology: Vehicle Maintenance and Repair

Thứ Sáu, 14:56 28/05/2021

Fundamentals of Petroleum Refining

Thứ Sáu, 13:51 28/05/2021

Food analysis

Thứ Sáu, 13:42 28/05/2021

Advanced natural gas engineering

Thứ Sáu, 13:30 28/05/2021