Virtual Reality

In this book mainly introduce rapidly developing tech-nology of virtual reality which includes new developments in hardware, soft ware and applications, particularly in the fi eld of medicine and engineering.

Virtual Reality

Jae-Jin Kim

InTech

2017

Abstract

Technological advancement in graphics and other human motion tracking hardware has promoted pushing "virtual reality" closer to "reality" and thus usage of virtual reality has been extended to various fields. The most typical fields for the application of virtual reality are medicine and engineering.

The reviews in this book describe the latest virtual reality-related knowledge in these two fields such as: advanced human-computer interaction and virtual reality technologies, evaluation tools for cognition and behavior, medical and surgical treatment, neuroscience and neuro-rehabilitation, assistant tools for overcoming mental illnesses, educational and industrial uses. In addition, the considerations for virtual worlds in human society are discussed. This book will serve as a state-of-the-art resource for researchers who are interested in developing a beneficial technology for human society.

This book additionally address relevant ethical concerns in the community regarding the current trend in scientific research that utilize virtual reality.

First two sections:

– “Human-computer inter-action” and “Advanced virtual reality technologies” - discuss soft ware and hardware. Various interaction techniques and their simple applications are presented.

Next four sections:

– “Evaluation of cognition and behavior”, “VR as a therapeutic tool”, “Neuro-science and neuro-rehabilitation”, and “Psychiatric evaluation and therapy”– are about the-state-of-the-art virtual reality applications in medicine. Moreover, applications in other fi elds - “Educational and Industrial applications” - are also illustrated in the next section.

Last section:

– “Virtual worlds and human society” – is about intention in vir-tual reality and ethical issues in virtual communities

Citation

Jae-Jin Kim. Virtual Reality. InTech, 2017.

Collection

Công nghệ thông tin

Related document

Virtual RealityComputer Graphics Principles and Practice-3rd Edition3D user interfaces: Theory and practice. Second edition

Virtual Reality

Computer Graphics Principles and Practice-3rd Edition

3D user interfaces: Theory and practice. Second edition

Mã QR

Virtual Reality

Content

  • Thứ Sáu, 13:39 28/10/2022

Tin tiêu điểm

Truy cập hàng triệu sách điện tử miễn phí với The Online Books Page

Thứ Hai, 08:38 22/01/2024
5 khóa học miễn phí về thiết kế đồ họa

5 khóa học miễn phí về thiết kế đồ họa

Thứ Tư, 09:33 13/12/2023

7 khóa học “Kỹ thuật cơ khí” sinh viên ngành Cơ khí cần biết

Thứ Sáu, 13:57 08/12/2023
[Coursera] Khóa học “Tìm hiểu các phương pháp nghiên cứu” của ĐH Luân Đôn

[Coursera] Khóa học “Tìm hiểu các phương pháp nghiên cứu” của ĐH Luân Đôn

Thứ Hai, 08:55 06/11/2023

Khai thác danh mục tạp chí mở Directory of Open Access Journals (DOAJ)

Thứ Sáu, 15:50 18/08/2023

Các bài đã đăng

Hỏi - đáp về chế độ, chính sách lao động - tiền lương - bảo hiểm xã hội và các văn bản hướng dẫn thi hành

Thứ Ba, 10:19 09/04/2024

Hướng dẫn tự nghiên cứu lý luận Nhà nước và pháp luật

Thứ Ba, 10:00 09/04/2024

Phát triển các thị trường khu vực Châu Á - Thái Bình Dương thời kỳ 2015 - 2020 định hướng đến năm 2030

Thứ Ba, 09:48 09/04/2024

Chiến thắng Hà Nội - Điện Phủ trên không 1972 - Sức mạnh Việt Nam và tầm vóc thời đại

Thứ Ba, 09:34 09/04/2024

Hướng dẫn nghiệp vụ phổ biến, giáo dục pháp luật

Thứ Tư, 14:42 27/03/2024

Harvard Business Review Leader's Handbook: Make an Impact, Inspire Your Organization and Get to the Next Level

Thứ Sáu, 13:38 28/10/2022

Harrap's French and English Business Dictionary

Thứ Sáu, 13:24 28/10/2022

Harvard business review on aligning technology with strategy

Thứ Sáu, 12:57 28/10/2022

The great Japanese 初中 = Nhật Bản tuyệt vời

Thứ Sáu, 11:11 28/10/2022

Introduction to Pattern Recognition_ A Matlab Approach

Thứ Sáu, 11:02 28/10/2022