Strategic marketing management cases

The section headings, reflecting these priorities, are as follows: Market-Driven Strategy ; Market Orientation and Organizational Learning ; Growth Strategies; Market Target Strategies; Marketing Relationship Strategies; Marketing Program Development ; Planning, Organizing, and Implementing Marketing Plans and Assessing Performance.

Strategic marketing management cases

Cravens, David W. ; Crittenden, Victoria Lynn. ; Crittenden, Victoria L

Irwin/McGraw-Hill

1999

Abstract

This casebook has a decision-making focus and addresses the challenges facing marketing managers today. It is organized to reflect the priorities of a marketing manager: market orientation, growth strategies and target market strategies.

Strategic Marketing Management cases outlines the essentials of marketing theory and offers a structured approach to identifying, understanding, and solving marketing problems. This book presents a comprehensive framework for developing sound marketing strategies that guide business decisions involving product and service design, branding, pricing, sales promotion, communication, and distribution. The concepts, principles, and frameworks advanced in this book apply to a wide range of organizations, from startups to established enterprises, from packaged-goods manufacturers to value-added service providers, from nonprofit entities to for-profit corporations.

Citation

Cravens, David W. ; Crittenden, Victoria Lynn. ; Crittenden, Victoria L. Strategic marketing management cases, Irwin/McGraw-Hill, 1999.

Collection

Ngành Công nghệ dệt may (7540204)

Related document

Strategic marketing management casesFashion designer's handbook for adobe illustrator. Second editionFashion Illustration for Designers – second editio

Strategic marketing management cases

Fashion designer's handbook for adobe illustrator. Second editionFashion Illustration for Designers – second editio

QR code

Strategic marketing management cases

Content

  • Thứ Năm, 10:34 21/04/2022

Tin tiêu điểm

PGS.TS Nguyễn Thị Hồng Nga, Giám đốc - Trung tâm Đào tạo Sau đại học trao tặng 02 đầu sách ngoại văn cho Trung tâm Thông tin - Thư viện

Thứ Sáu, 07:37 24/05/2024
Hướng dẫn khai thác Bộ sưu tập tài nguyên giáo dục mở (OER)

Hướng dẫn khai thác Bộ sưu tập tài nguyên giáo dục mở (OER)

Thứ Bảy, 15:58 04/05/2024

Truy cập hàng triệu sách điện tử miễn phí với The Online Books Page

Thứ Hai, 08:38 22/01/2024
5 khóa học miễn phí về thiết kế đồ họa

5 khóa học miễn phí về thiết kế đồ họa

Thứ Tư, 09:33 13/12/2023

7 khóa học “Kỹ thuật cơ khí” sinh viên ngành Cơ khí cần biết

Thứ Sáu, 13:57 08/12/2023

Các bài đã đăng

Energy Transfer in Alternative Vehicles

Thứ Sáu, 14:29 21/06/2024

Age of Auto Electric: Environment, Energy, and the Quest for the Sustainable Car

Thứ Sáu, 14:16 21/06/2024

Our Car as Power Plant

Thứ Sáu, 14:05 21/06/2024

企業変革の名著を読む = Đọc những cuốn sách hay nhất về chuyển đổi doanh nghiệp

Thứ Tư, 14:18 12/06/2024

Đánh thức năng lực vô hạn = Unlimited power

Thứ Tư, 14:08 12/06/2024

Kỹ nghệ phần mềm - Tập 1

Thứ Năm, 10:30 21/04/2022

Management and cost accounting

Thứ Năm, 10:27 21/04/2022

Giáo trình vật liệu dệt may

Thứ Năm, 10:26 21/04/2022

Giáo trình thiết kế trang phục 3

Thứ Năm, 10:19 21/04/2022

Giáo trình thiết kế trang phục 1

Thứ Năm, 10:12 21/04/2022