Social media metrics for dummies

With so many social media monitoring and measurement tools available, it can be overwhelming to figure out which tool is right for you when it comes to calculating the success of your social media marketing efforts.

Social media metrics for dummies

Leslie Poston

John Wiley & Sons

2012

Abstract

With so many social media monitoring and measurement tools available, it can be overwhelming to figure out which tool is right for you when it comes to calculating the success of your social media marketing efforts. This fun and friendly guide helps you determine which tool will serve you best for understanding your online audience.

You'll learn to sift through all the information available about social media monitoring and metrics so that you can listen to what is being said about your business, read your analytic dashboard, understand what metrics mean for you, calculate your return on investment (ROI), and apply your findings to future social media marketing campaigns.

  • Helps you wade through the plethora of social media monitoring and metrics to discover what elements are most applicable to your needs
  • Explains the meaning behind the social media metrics tools so that you can understand how to make those results work for you
  • Shares examples of how to calculate both the financial and non-financial return on investment of your social media efforts
  • Includes real-world case studies that demonstrate how small and large businesses are using social media metrics

With this helpful book by your side, you will learn how to understand the information you acquire regarding your social media marketing efforts and then put that information to work for your business.

Citation

Leslie Poston. Social media metrics for dummies. John Wiley & Sons, 2012

Collection

Lĩnh vực Kinh tế

Related document

Social media metrics for dummiesIntermediate microeconomics: A modern approach20 - Minute Mangager: InnovativeTeams
Social media metrics for dummiesIntermediate microeconomics: A modern approach20 - Minute Mangager: InnovativeTeams

QR code

Social media metrics for dummies

Content

  • Thứ Ba, 10:03 29/11/2022

Tin tiêu điểm

Hướng dẫn khai thác và sử dụng Thư viện Đại học Công nghiệp Hà Nội năm 2024

Hướng dẫn khai thác và sử dụng Thư viện Đại học Công nghiệp Hà Nội năm 2024

Thứ Ba, 14:33 17/09/2024

PGS.TS Nguyễn Thị Hồng Nga, Giám đốc - Trung tâm Đào tạo Sau đại học trao tặng 02 đầu sách ngoại văn cho Trung tâm Thông tin - Thư viện

Thứ Sáu, 07:37 24/05/2024
Hướng dẫn khai thác Bộ sưu tập tài nguyên giáo dục mở (OER)

Hướng dẫn khai thác Bộ sưu tập tài nguyên giáo dục mở (OER)

Thứ Bảy, 15:58 04/05/2024

Truy cập hàng triệu sách điện tử miễn phí với The Online Books Page

Thứ Hai, 08:38 22/01/2024
5 khóa học miễn phí về thiết kế đồ họa

5 khóa học miễn phí về thiết kế đồ họa

Thứ Tư, 09:33 13/12/2023

Các bài đã đăng

Philosophy of Computer Science: An Introductory Course

Philosophy of Computer Science: An Introductory Course

Thứ Năm, 14:08 21/11/2024
Our Extractive Age: Expressions of Violence and Resistance

Our Extractive Age: Expressions of Violence and Resistance

Thứ Năm, 14:03 21/11/2024
Understanding the DOM: Document Object Model

Understanding the DOM: Document Object Model

Thứ Năm, 13:58 21/11/2024
Heat Treatment Conventional and Novel Applications

Heat Treatment Conventional and Novel Applications

Thứ Năm, 13:51 21/11/2024
Swift Notes for Professionals

Swift Notes for Professionals

Thứ Năm, 13:42 21/11/2024

Sổ tay thuật ngữ pháp lí thông dụng

Thứ Ba, 09:27 29/11/2022

Autonomous Vehicles and the Law – Technology, Algorithms and Ethics (Elgar Law, Technology and Society series)

Thứ Ba, 09:27 29/11/2022

Social media marketing for dummies 2edition

Thứ Ba, 09:24 29/11/2022

Tìm hiểu nghi thức tế lễ trong các lễ hội dân gian ở vùng Hà Tây - Hà Nội

Thứ Ba, 09:21 29/11/2022

Tài liệu học tập Văn kiện Đại hội VIII của Đảng

Thứ Ba, 09:18 29/11/2022