Strategic Management An Integrated Approach Theory & Case

This comprehensive and engaging text presents the complexities of strategic management through up-to-date scholarship and hands-on applications. Highly respected authors Hill, Schilling, and Jones integrate cutting-edge research on topics including competitive advantage, corporate governance, diversification, strategic leadership, technology and innovation, and corporate social responsibility through both theory and case studies

Strategic Management An Integrated Approach Theory & Case

Charles W.L. Hill, Melissa A. Schilling, Gareth R. Jones

Cengage Learning

2016

Abstract

This comprehensive and engaging text presents the complexities of strategic management through up-to-date scholarship and hands-on applications. Highly respected authors Hill, Schilling, and Jones integrate cutting-edge research on topics including competitive advantage, corporate governance, diversification, strategic leadership, technology and innovation, and corporate social responsibility through both theory and case studies. Based on real-world practices and current thinking in the field, the 12th edition features an increased emphasis on the changing global economy and its role in strategic management. The appendix walks students through the case-analysis process, and explains key ratios that managers use to compare the performance of firms. The high-quality case study program contains 31 cases covering small, medium, and large companies from a large range of industries and nations. Featured cases in this edition include Tesla Motors, India's Tata Group, Sangamo's development of a gene editing cure for HIV, Skullcandy, Uber, Microsoft, Google, and Staples. When paired with this student-centric text, the MindTap learning solution will prepare the next generation of strategic leaders.

Citation

Charles W.L. Hill, Melissa A. Schilling, Gareth R. Jones. Strategic Management An Integrated Approach Theory & Case, Cengage Learning, 2016.

Collection

Ngành Công nghệ dệt may (7540204)

Related document

Strategic Management An Integrated Approach Theory & CaseStrategic marketing management casesFashion designer's handbook for adobe illustrator. Second edition

Strategic Management An Integrated Approach Theory & Case

Strategic marketing management casesFashion designer's handbook for adobe illustrator. Second edition

QR code

Strategic Management An Integrated Approach Theory & Case

Content

  • Thứ Năm, 11:42 21/04/2022

Tin tiêu điểm

PGS.TS Nguyễn Thị Hồng Nga, Giám đốc - Trung tâm Đào tạo Sau đại học trao tặng 02 đầu sách ngoại văn cho Trung tâm Thông tin - Thư viện

Thứ Sáu, 07:37 24/05/2024
Hướng dẫn khai thác Bộ sưu tập tài nguyên giáo dục mở (OER)

Hướng dẫn khai thác Bộ sưu tập tài nguyên giáo dục mở (OER)

Thứ Bảy, 15:58 04/05/2024

Truy cập hàng triệu sách điện tử miễn phí với The Online Books Page

Thứ Hai, 08:38 22/01/2024
5 khóa học miễn phí về thiết kế đồ họa

5 khóa học miễn phí về thiết kế đồ họa

Thứ Tư, 09:33 13/12/2023

7 khóa học “Kỹ thuật cơ khí” sinh viên ngành Cơ khí cần biết

Thứ Sáu, 13:57 08/12/2023

Các bài đã đăng

Energy Transfer in Alternative Vehicles

Thứ Sáu, 14:29 21/06/2024

Age of Auto Electric: Environment, Energy, and the Quest for the Sustainable Car

Thứ Sáu, 14:16 21/06/2024

Our Car as Power Plant

Thứ Sáu, 14:05 21/06/2024

企業変革の名著を読む = Đọc những cuốn sách hay nhất về chuyển đổi doanh nghiệp

Thứ Tư, 14:18 12/06/2024

Đánh thức năng lực vô hạn = Unlimited power

Thứ Tư, 14:08 12/06/2024

Kỹ nghệ phần mềm - Tập 2

Thứ Năm, 11:32 21/04/2022

Giáo trình vật liệu may

Thứ Năm, 11:30 21/04/2022

Giáo trình vật liệu may (Trần Thủy Bình, Lê Mai Hoa)

Thứ Năm, 11:19 21/04/2022

Strategic marketing management cases

Thứ Năm, 10:34 21/04/2022

Kỹ nghệ phần mềm - Tập 1

Thứ Năm, 10:30 21/04/2022