The manager's book of decencies How small gestures build great companies

There is a philosophy of doing business that goes beyond the transfer of goods and services. It calls for a transfer of values known as of small decencies.

The manager's book of decencies How small gestures build great companies

Steve Harrison

Mc Graw Hill

2007

Abstract

There is a philosophy of doing business that goes beyond the transfer of goods and services. It calls for a transfer of values known as of small decencies.

This book shows the way.

Steve Harrison, longtime management and corporate culture innovator, knows one simple truth: The long term success of any company, small or large, local or global, depends largely on its culture. Change a company's internal culture for the better, and results skyrocket. But can a manager really adjust the culture of an entire work force, especially in a large corporation? Small decencies make it easy, and in this book Harrison describes dozens of such decencies, all field-tested by the best companies in the world. All represent small changes that produce big results.

Addressing concerns at every level of corporate culture, from the entry level to the CEO's office, Harrison shows how decencies will enhance communication, build teamwork, boost productivity, and create a stronger dedication to a shared mission company-wide. The Manager's Book of Decencies provides real-life examples of small decencies that result in major business impact, and that you can put to use in your company.

What is a Small Decency?

  • Greet coworkers authentically and personally
  • Remember to say thank you-or better yet, write thank you notes
  • For meetings you convene, be the first to sit down and the last to get up
  • Welcome visitors by name. Better yet call them “guests”
  • Answer your own telephone
  • Give away recognition when things go well; hoard responsibility when they don't
  • Convey bad news in person
  • When you make a mistake, admit it and apologize

The Manager's Book of Decencies delivers a top-to-bottom approach to creating the kind of positive corporate culture, which has shown time and again to improve performance, attract and retain top talent, promote well-behaved organizations, and advance a vision of shared values. This is crucial reading for every manager.

Citation

Steve Harrison. The manager's book of decencies How small gestures build great companies. Mc Graw Hill, 2007

Collection

Lĩnh vực Kinh tế

Related document

The manager's book of decencies How small gestures build great companiesThe first 90 days : Proven strategies for getting up to speed faster and smarterThe five practices of exemplary leadership: Asia
The manager's book of decencies How small gestures build great companiesThe first 90 days : Proven strategies for getting up to speed faster and smarter
The five practices of exemplary leadership: Asia

QR code

The manager's book of decencies How small gestures build great companies

Content

  • Thứ Sáu, 19:30 04/11/2022

Tin tiêu điểm

Truy cập hàng triệu sách điện tử miễn phí với The Online Books Page

Thứ Hai, 08:38 22/01/2024
5 khóa học miễn phí về thiết kế đồ họa

5 khóa học miễn phí về thiết kế đồ họa

Thứ Tư, 09:33 13/12/2023

7 khóa học “Kỹ thuật cơ khí” sinh viên ngành Cơ khí cần biết

Thứ Sáu, 13:57 08/12/2023
[Coursera] Khóa học “Tìm hiểu các phương pháp nghiên cứu” của ĐH Luân Đôn

[Coursera] Khóa học “Tìm hiểu các phương pháp nghiên cứu” của ĐH Luân Đôn

Thứ Hai, 08:55 06/11/2023

Khai thác danh mục tạp chí mở Directory of Open Access Journals (DOAJ)

Thứ Sáu, 15:50 18/08/2023

Các bài đã đăng

面接・面談の達人 目には見えない力を鍛える125の問い = 125 Câu Hỏi Tăng Cường Sức Mạnh Vô Hình Của Bạn

Thứ Sáu, 14:12 03/05/2024

小学生のまんが俳句辞典 新装版 = Từ điển Manga Haiku dành cho học sinh tiểu học Phiên bản mới

Thứ Sáu, 13:55 03/05/2024

接続詞の技術 = Nghệ thuật liên từ

Thứ Sáu, 13:36 03/05/2024

Nguyên lý Marketing

Thứ Tư, 09:37 24/04/2024

Hướng dẫn kỹ thuật soạn thảo hợp đồng kinh tế lao động - dân sự và các mẫu hợp đồng thông dụng

Thứ Tư, 09:15 24/04/2024

The man in the arena : Vanguard founder John C. Bogle and his lifelong battle to serve investors first

Thứ Sáu, 19:21 04/11/2022

The long and short of hedge funds A complete guide to hedge fund evaluation and investing

Thứ Sáu, 19:17 04/11/2022

Giáo trình Kiểm toán

Thứ Sáu, 19:16 04/11/2022

질의 응답으로 배우는 한국 전통문화의 이해 = Hỏi và đáp tìm hiểu Văn hóa truyền thống Hàn Quốc

Thứ Sáu, 19:14 04/11/2022

The little book of value investing

Thứ Sáu, 19:09 04/11/2022